۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶

جانشین راهبردی سپاه قزوین:

اقتدار نیروهای مسلح با رژه هفته دفاع مقدس نمایش داده می شود

اقتدار نیروهای مسلح با رژه هفته دفاع مقدس نمایش داده می شود

قزوین- جانشین راهبردی سپاه پاسداران استان قزوین گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح در استان اقتداری نظامی کشور به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس برزگر به مناسبت هفته دفاع مقدس ظهر یکشنبه در نشست خبری در محل سپاه صاحب الامر برنامه های سپاه در این هفته را تشریح کرد.

وي اظهار داشت: امروزه جمهوری اسلامی در اوج اقتدار ایستاده و دشمنان محکوم به شکست هستند زیرا آنچه داریم مرهون خون شهدا است و وظیفه داریم از آن صیانت کنیم.

وی ادامه داد: در این ایام نیروهای مسلح اعم از نیروهای سپاه، ارتش و انتظامی با برنامه های خود یاد و خاطره جهاد بزرگ انقلاب اسلامی را زنده نگه خواهند داشت و از انقلاب و کیان اسلامی حفاظت می کنند.

جانشین راهبردی سپاه پاسداران استان قزوین یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران و ملت ما همیشه مدیون خانواده های شهدا هستند و تلاش نظام این است که پیکر شهیدی در آن سوی مرزها نماند و اگر هر سال شاهد ورود پیکر شهدای گمنام هستیم حکمتی دارد زیرا استقبال از پیکر شهدا روح تازه مقاومت و ایثار را در جامعه تقویت می کند.

قزوین

وی تاکید کرد: رژه نیروهای مسلح برای نشان دادن اقتدار نیروها از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس است كه در شهرستانها نیز برگزار می شود و هر سال یک نیرو مسئول برگزاری این برنامه هاست.

جانشین راهبردی سپاه پاسداران استان قزوین گفت: برپایی نمایشگاه ها و رزمایش در تاکستان، یادواره شهدا، جلسات روشنگری و شب خاطره از دیگر برنامه های وبژه هفته دفاع مقدس است.

وی از مسئولان خواست با حضور در برنامه های پیش بینی شده رسالت خود را نسبت به شهدا ادا کنند.

سرهنگ فلاحی فرمانده تیپ ۱۶ ۱شهید صفوی هم در این نشست گفت: لشگر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی هم علاوه بر رژه ۳۱ شهریور که برنامه ای مشترک میان نیروهای مسلح است بر نامه های خاصی را تدارک دیده اند که برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی کارکنان و خانواده های نیروهای مسلح اقدام شده است.

وی تصریح کرد : در اولین روز هفته دفاع مقدس یگان نمونه تیپ ۱۱۶ پیاده - مکانیزه با یگان های موتوری و سابر یگان های خود رژه رفته و با امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت خواهند کرد.

فلاحی تصریح کرد: گلباران و عطر افشانی گلزار شهدا با هماهنگی پایگاه هوانیروز آبیک در دوم مهرماه، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در تاکستان و نمایش اداوات نظامی و توان دفاعی قرارگاه ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ برای گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس ازز دیگر برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری صبحگاه مشترک با حضور یگان های نمونه استان در تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه و پایگاه قزوین به مناسبت شکست حصر آبادان در تاریخ ۵ مهرماه از دیگر برنامه های این هفته است.

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی ارتش استان قزوین با بیان اینکه صدا و سیما برنامه های مربوط به دفاع مقدس را پوشش خواهد داد گفت : تهیه و پخش ویژه برنامه های صدا و سیما در مدت هشت روز پیش بینی شده که اجرا خواهد شد.

مراسم رژه روز ارتش در شاهرود

سرهنگ سلمان امیری جانشین ناجا هم در این نشست به برجسته بودن دفاع مقدس در تاریخ اشاره کرد و گفت: دفاع ما ویژگی هایی داشت که در سایر جنگ ها دیده نمی شود.

وی افزود: نیروی انتظامی در پشت جبهه در مواجهه با دشمنان داخلی و در جبهه های جنگ در طول دفاع مقدس نقش آفرینی کرده است.

سرهنگ امیری تصریح کرد: نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح برنامه هایی دارد که دیدار با خانواده های شهدا، گلباران مزار شهدا، شرکت در مراسم رژه در ۳۱ شهریور و برگزاری مراسم گرامیداشت در ستاد فرماندهی انتظامی استان و پاسگاهها برگزار خواهد شد.

کد خبر 2920130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha