۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۲۹

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر بشری:

فاز اول و دوم مسکن مهر بشری در کرمان کامل شد

فاز اول و دوم مسکن مهر بشری در کرمان کامل شد

کرمان - مدیرعامل تعاونی مسکن مهر بشری از کامل شدن فاز اول و دوم مسکن مهر بشری خبر داد.

علی اکبر طالبی زاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: تامین مسکن یکی از کارهای اساسی دولت ها در جهان بوده و نیاز اولیه هر انسانی است.

طالبی زاده افزود: در زمان آغاز انقلاب جمهوری اسلامی یکی از دغدغه های نظام ما بحث حاشیه نشینی مردم بود و در آن زمان یکی از خواسته های مردم از امام (ره) تامین مسکن بود.

وی بیان داشت: در آن زمان زمین خام  داده می شد و خود مردم خانه ها را می ساختند و امکانش بسیار برای مردم سخت بود.

این مسئول در ادامه گفت: در دولت دهم و یازدهم مسکن مهر از طریق تعاونی های مردمی پیگیری شد و حجم بزرگی بیش از دو میلیون واحد مسکن اجتماعی ساخته شد.

بشری

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر بشری تصریح کرد: در پایین ترین نقطه شهر کرمان زمین متری یک میلیون تومان است و اگر فرد بخواهد زمین ۱۰۰متری بخرد باید ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کند و با هزینه های ساخت، برای یک فرد به تنهایی مشکل ساز است و چاره ای جز تامین مسکن های اجتماعی نیست و بهترین راه حل است.

مسکن اجتماعی امتیازی قابل توجه برای مردم است

وی با اشاره به مشکلات امروزه در ساخت مسکن اظهار داشت: امروزه مسکن ها را طوری می سازند که جایی برای پارک وسائل نقلیه نمی گذارند و باعث ترافیک و کمبود جا در کوچه ها می شود اما مسکن های اجتماعی این مشکل را حل کرده و برای هر واحد پارکینگ دارد.

این مسئول افزود: دولت برای هر واحد حداقل ۳۰میلیون تومان می دهد و امروزه مسکن های اجتماعی با فناوری های نوین، آسانسور و بهترین امکانات تحویل داده می شوند.

طالبی زاده با اشاره به اینکه نقش مسکن اجتماعی در جامعه بسیار حائز اهمیت است گفت: این مسکن ها برای کمک به جوانانی که در شرف ازدواج هستند بسیار موثر هستند و مردم باید قدردان باشند.

استفاده از روشهای جدید ساختمان سازی در پروژه ها

وی با اشاره به اینکه تعاونی مسکن مهر بشری یکی از بهترین تعاونی های کشور است عنوان کرد: این پروژه با فناوری های نوین شروع به ساخت کرده و بسیار مقاوم سازی صورت گرفته است.

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر بشری تصریح کرد: تولید انرژی گران ترین مولفه تولید است و ما مصرف انرژی را در این ساختمان ها با استفاده از دیوارهای متال فوم کاهش دادیم.

بشری

فن آوری نوین ساختمان سازی به کار گرفته شده است

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه باید از دانش و تکنولوژی استفاده کنیم افزود: اگر در کل کشور صنعت نوین(ساخت و ساز خشک) به کار برده شود صرفه جویی در کشور افزایش پیدا می کند.

طالبی زاده با اشاره به اینکه پروژه مهر بشری در سه فاز با ۱۳۰۴ واحد مسکونی در حال ساخت است، ابراز داشت: فاز اول با ۴۱۲ واحد، فاز دوم با ۳۸۸ واحد و فاز سوم با ۵۰۴ اجرا شده است که در فاز اول و دوم ۸۰۰ واحد مسکونی تمام شده است.

فاز اول پروژه مهر بشری با ۴۱۲ واحد، فاز دوم با ۳۸۸ واحد و فاز سوم با ۵۰۴ اجرا شده که در فاز اول و دوم ۸۰۰ واحد مسکونی تمام شده است

وی در ادامه گفت: از ۸۰۰ واحد فاز اول و دوم ۶۵۰ واحد تحویل داده شده و سکونت می کنند و مابقی در مرحله نازک کاری قرار دارند که اگر اعضا هزینه خود را پرداخت و بانک تسهیلات را آزاد کند تا دهه فجر تمام ۸۰۰ واحد قابل سکونت تحویل اعضا داده می شوند.

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر بشری تصریح کرد: ساختمان های مسکن مهر بشری شامل هزینه های زمین، خرید امتیازات( آب، برق،فاضلاب، تلفن، گاز و...)، مطالعات شهرسازی، مطالعات ژئوفیزیک، گرفتن مجوز، اخذ پروانه ساخت، خیابان کشی و آماده سازی که به طور متوسط ۵۱۰ هزارتومان کارشناسی شده است می باشد.

این مسئول عنوان کرد: یکی از اصول تعاونی و تعاون گری مشارکت مردمی سرمایه های خرد است و خروجی اش پروژه های عظیم می شود و این امر بسیار مهم است.

مدیراجرایی پروژه مسکن مهر بشری: با وجود تمام مشکلات مالی یک روز هم کار را تعطیل نکردیم

حجت طالبی زاده، مدیر اجرایی پروژه مسکن مهر بشری نیز در ادامه گفت: در این پروژه حدود سه میلیارد تومان بدهی خط قرمزی داریم و چند اطلاعیه در این زمینه تنظیم کردیم که اعضا تا پایان سال بدهی‌های خود را در سه قسط پرداخت کنند.

بشری

طالبی زاده با اشاره به اینکه تعاونی ها سرمایه گذار نیستند بلکه با همدلی و همراهی در اجرای پروژه ها فعالیت می کنند افزود: ما به تمام اعضای تعاونی زودتر از موعد واحدهای مسکونی را تحویل دادیم اما اکنون با عدم پرداخت مابقی هزینه‌ها از سوی برخی اعضا مواجه شده ایم.

مدیراجرایی تعاونی مهر بشری با اشاره به اینکه شروع پروژه در تیرماه سال ۸۹ بوده است تصریح کرد: شرکت تعاونی مهر بشری حدود ۱۱ میلیارد تومان بدون افزایش تسهیلات از بانک و ۷میلیارد تومان از اعضا طلبکار است.

وی در ادامه گفت: با وجود تمامی مشکلات مالی تا کنون اجازه نداده ایم این پروژه به تاخیر بیافتد و همه روزه مشغول فعالیت بوده ایم.

این مسئول در خصوص فاز سوم این پروژه اظهار داشت: این فاز در ۳۲ بلوک فنداسیون به صورت کامل اجرا شده که دو بلوک در مرحله دیوار هستند  و تا آخر آبان ماه اسکلت ۱۶ بلوک کامل خواهد شد.

طالبی زاده تصریح کرد: اگر اعضا و بانک با ما همکاری کنند تا پایان سال ۹۵ چیزی تحت عنوان عملیات اجرایی و عمرانی مسکن مهر بشری در فازهای در دست اقدام فعلی نخواهیم داشت.

 

کد خبر 2920875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      سلام. آقای طالبی زاده برای مدیرعاملی مسکن مهربشری مناسب هست مابه ایشون رای میدیم