۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۲۶

معاون حجتی اعلام کرد:

خرید ۲۵۰ هزار میلیارد ریال کالای اساسی در سال ۹۳

خرید ۲۵۰ هزار میلیارد ریال کالای اساسی در سال ۹۳

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در سال گذشته ۲۵۰ هزار ميليارد ریال كالای اساسی برای تامين نياز مصرفی خريداری شد تا كشور به لحاظ تامين و ذخاير اين كالاها در امنيت غذايی قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی قنبری اظهارداشت: شركت بازرگاني دولتي ايران در سال گذشته، ۲۵۰ هزار ميليارد ريال كالاي اساسي براي تامين نياز مصرفي مردم به گندم، برنج، روغن و شكر خريداري کرد تا كشور به لحاظ تامين و ذخاير اين كالاها در امنيت غذايي قرار گيرد.

وی، حجم عمليات خريد، حمل و توزيع كالاها را نيز بيش از ۲۳ ميليون تن عنوان کرد و گفت: ارزش ريالي عمليات تامين كالاهاي اساسي در سال ۱۳۹۳، بيش از ۲۵۰ هزار ميليارد ريال است.

قنبری افزود: گردش مالي شركت در سال ۹۳ براي خريد ذخيره‌سازي، حمل و توزيع رقمي در حدود ۷۳۴ هزار ميليارد ريال بوده كه اين شركت را در رتبه‌ي دوم شركت‌هاي بزرگ دولتي به لحاظ گردش مالي، پس از شركت نفت قرار داده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: شركت بازرگاني دولتي ايران در سال گذشته ۶ ميليون و ۷۷۶ هزار تن گندم را به نرخ تضميني از كشاورزان خريداري و در حدود ۶ ميليون و ۲۲۴ هزار تن گندم وارد كشور كرد تا بازار مصرف و ذخيره‌ي استراتژيك اين كالاي اساسي فراهم شود.

وی افزود: در حوزه ساير كالاهاي اساسي  ۲۷۶ هزار تن شكر خام، ۲۵۹ هزار تن روغن خام و ۷۸ هزار تن برنج نيز در راستاي تامين مايحتاج مردم از خارج خريداري و وارد كشور شد.

کد خبر 2921234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha