۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲

دبیر هیئت بدمینتون زنجان:

طرح استعدادیابی رشته بدمینتون در زنجان اجرا می شود

طرح استعدادیابی رشته بدمینتون در زنجان اجرا می شود

زنجان- دبیر هیئت بدمینتون استان زنجان از اجرای طرح استعدادیابی رشته بدمینتون در این استان خبر داد و گفت: تعامل هیئت بدمینتون استان زنجان با آموزش‌وپرورش این رشته را شکوفا می‌کند.

شهرام عربی در گفتگو باخبر نگار مهر، افزود: در حال حاضر برنامه گسترده‌ای توسط هیئت بدمینتون استان در زمینه استعدادیابی این رشته ورزشی در حال انجام است و آموزش‌وپرورش به‌عنوان بخش مهم و کلیدی در این زمینه مطرح بوده و تعامل گسترده‌ای با این بخش وجود دارد.

وی به تعامل اداره آموزش‌وپرورش با هیئت بدمینتون اشاره کرد و گفت: با توجه به تعامل و نامه نگاری‌هایی که با اداره کل آموزش‌وپرورش استان داشتیم تصمیم به این شد که امکانات آکادمی هیئت به‌صورت رایگان در نوبت صبح در اختیار مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه قرار گیرد که این امر نقطه روشنی برای استان محسوب می‌شود.

عربی افزود: شناسایی پیش از پیش بدمینتون در مدارس و جهشی نو در استعداد یابی برای شناختن نفرات مستعد است که این امر در سال گذشته با استقبال خوبی مواجه شده بود و امیدواریم که در سال جاری با مساعدت مدیران مدارس شاهد حضور دانش آموزان در آکادمی باشیم.

دبیر هیئت بدمینتون استان زنجان با اشاره به جایگاه استان زنجان درزمینه رشته ورزشی بدمینتون افزود: استان زنجان همواره در دره‌های مختلف تیم ملی دارای ورزشکار بوده است و توانسته در اعزام‌های ورزشی به مسابقات جهانی سهمیه داشته باشد.

عربی افزود: در زمینه نفرات تیم ملی در حال حاضر  ۸بازیکن در تیم ملی ایران داریم که شاید در طی ۱۵سال اخیر بی سابقه بوده که این ۸ملی پوش همزمان به تیم ملی دعوت شدند و ۹نفر از بازیکن خردسال دختر و پسر از استان زنجان به اردوی استعداد پروری کشوری بدمینتون دعوت شده‌اند.

دبیر هیئت بدمینتون استان زنجان از رشد ۱۲۰درصدی درزمینه داوری هیئت بدمینتون خبر داد و افزود: در بخش  داوری رشد ۱۲۰درصدی را داشتیم و طی دو سال گذشته به تعداد داوران فعال استان اضافه‌شده و هیئت درزمینه مربیگری نیز رشد صعودی داشته است و با توجه به اینکه درگذشته فقط ۳مربی درجه در زنجان وجود داشت اما در حال حاضر مربی درجه‌یک به ۱۰مربی و مربی فعال درجه‌دو به ۱۲نفر افزایش پیداکرده است.

عربی  با اشاره به اینکه رشته ورزشی بدمینتون یک رشته تیمی است و نه فردی گفت: بدمینتون زنجان هیچ گاه شخصی و انفرادی نبوده بلکه تیمی است و هیئت بدمینتون زنجان در حدود ۲سال که فعالیت خود سیاست خاصی را دنبال می‌کند و تأکید ریاست بر این است که از تمامی نفرات اعم از مربیان، داوران و بازیکنان استفاده شود که با استفاده از این پتانسیل بدمینتون زنجان دوباره می‌تواند به اوج شکوفایی خود برسد.

عربی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های فعال در رشته ورزشی بدمینتون از ۶ شهرستان به ۱۰شهرستان افزایش پیداکرده و هیئت استان با کمک‌های سخت‌افزاری و اعزام مربی به شهرستان‌ها در گسترش کمی و کیفی فعالیت بدمینتون در شهرستان دخیل باشیم که شهرستان‌های فعال ابهر، خرمدره، هیدج، صائین قلعه، خدابنده، ایجرود، طارم، زنجان، سلطانیه و ماه‌نشان هستند.

کد خبر 2921971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha