۴ مهر ۱۳۹۴، ۶:۴۸

نایب رئیس فدراسیون دوومیدانی:

درد ورزشکارانم را خوب می‌فهمم/ زمان زیادی تا المپیک نداریم

درد ورزشکارانم را خوب می‌فهمم/ زمان زیادی تا المپیک نداریم

پریسا بهزادی می گوید زمان زیادی تا المپیک باقی نمانده و باید برنامه های مورد نظر برای بانوان هرچه زودتر عملی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دوومیدانی ایران اگرچه با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند اما در بخش بانوان برخلاف آقایان توانسته طی سالیان اخیر پدیده‌های خوبی به این ورزش معرفی کند. دیگر همه چیز دوومیدانی ایران به رجبی و طوسی و توکلی ختم نمی شود. حالا استعدادهایی از شهرستانها در مواد مختلف کشف شده اند که حتی می توانند برای ورزشکاران با تجربه این رشته یک رقیب جدی به شمار بیایند.

در میان چهار سهمیه المپیکی که رشته دوومیدانی تاکنون کسب کرده یک سهمیه متعلق به لیلا رجبی است. فدراسیون دوومیدانی برنامه هایی برای اردوی خارجی رجبی در نظر گرفته که با مستقر شدن مجید کیهانی رئیس جدید فدراسیون به مرحله اجرا درخواهد آمد.

پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان این فدراسیون دوومیدانی که خودش سالها پیش از قهرمانان این رشته بوده در مصاحبه با خبرنگار مهر پاسخگوی سوالات بود:

* در فاصله ۱۰ ماه تا المپیک برای بانوان دوومیدانی چه برنامه ای دارید؟
- وقتی لیلا رجبی سهمیه المپیک کسب کرد بلافاصله به او گفتم برنامه و درخواست هایش را ارئه دهد. وی نیز تقاضای اردو در دو مرحله (مهر تا دی و فروردین تا اعزام) در بلاروس را داد. این درخواست به صورت نسبی برآورد هزینه شد و آن را به فدراسیون ارائه کردیم. حالا هم منتظریم تا آقای کیهانی در فدراسیون مستقر شود و در این خصوص تصمیم نهایی را بگیرد.

* وضعیت برای آن دسته از بانوانی که دارای شانس کسب سهمیه هستند به چه صورت است؟
- توکلی در حال حاضر با مربی اش در داخل کشور تمرین می کند و از شرایطش راضی است. ولی برای طوسی و کمپانی در نظر داریم تا با مربی قزاقستانی به توافق برسیم. محل تمرین آنها نیز در کمپی در داخل همین کشور خواهد بود. ما درخواست خود را به معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان ارائه کرده ایم و خانم شهریان نیز از این برنامه حمایت کرده است و منتظریم تا شرایط نهایی مشخص شود.

* از لیگ دوومیدانی بانوان چه خبر؟ چه تغییری نسبت به سال گذشته در این لیگ دیده می شود؟
- امسال شرایط نسبت به سال گذشته بهتر بود. تعداد باشگاه های حاضر در لیگ برتر هم افزایش خوبی داشت. به عنوان مثال امسال دانشگاه آزاد اسلامی هم تیمداری کرد و برخی مهره های قدرتمند را جذب خود کرد. استانها نیز حضور فعالی در لیگ داشتند که البته همه اینها نشان می دهد بانوان ما در این چند سال آنقدر خوب کار کرده اند که باشگاه ها را ترغیب به حضور در لیگ کرده اند.

* در زمینه پشتوانه سازی در دوومیدانی بانوان چه کرده اید؟
- در ۲-۳ سال اخیر استعدادها و پتانسیل زیادی در دوومیدانی داشته ایم. مثلا دختر نوجوان ما موفق شد در رقابتهای قهرمانی آسیا مدال ماده پرتاب چکش را بدست بیاورد. معتقدم باید استعدادیابی خوبی داشته باشیم و با برگزاری اردوی مستمر این استعدادها را پرورش دهیم تا در آینده ای نزدیک از جالت گلخانه ای خارج شویم.

* خیلی از دوومیدانی کاران از عدم حمایت مسئولان گلایه می کنند، نظر شما چیست؟
- من خودم از بدنه ورزش هستم. چند سال پیش من هم مثل همین ورزشکاران ورزش می کردم و درد ورزش و ورزشکاران را می فهمم و می توانم به خوبی آنها را لمس کنم. البته بدون شک مسئولان هم تلاششان را می کنند تا ورزش کشور رشد کند. به عنوان نمونه خانم شهریان معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان همیشه از بانوان دوومیدانی کار حمایت کرده و پشتیبان ما بوده است.

* چه هدفی داشته اید که تا به امروز در فدراسیون به آن نرسیده اید؟
- هدف اصلی من این است که بانوان دوومیدانی کار اردوی مستمری داشته باشند. جای اسکانی برای بانوان این رشته تعبیه شود. البته پیشنهاداتی نیز در این خصوص ارائه کرده ایم. به زودی کمپی در مجموعه آفتاب انقلاب ویژه بانوان احداث خواهد شد تا دختران ما بتوانند در آن اسکان داشته باشند.

* هنوز شانس کسب سهمیه المپیک در دوومیدانی بانوان داریم؟
- به هرحال کسب سهمیه نسبت به لندن سخت تر شده است چرا که رکوردها را بالاتر برده اند. ولی با این وجود معتقدم اگر به عنوان مثال در بخش سرعتی با خانم کمپانی یا طوسی حمایت داشته باشیم کسب سهمیه المپیک دور از دسترس نیست. زمان به سرعت در حال گذشت است و تمام کشورها به شدت فعالیت می کنند.

* با وجود این مشکلات به آینده دوومیدانی امیدوارید؟
- خیلی امیدوارم. وقتی ظرفیت و پتانسیل و تلاش این ورزشکاران را میبینم بیش از پیش امیدوار می شوم. امیدوارم با آمدن کیهانی به فدراسیون با توجه به شناختی که او از این رشته و مشکلاتش دارد بتوانیم رشد قابل قبولی در بخش بانوان داشته باشیم.

کد خبر 2922026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha