۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۱

امام جمعه موقت شاهرود:

آل سعود با مسلمانان دشمنی دارد/ حادثه منا رسوایی عربستان بود

آل سعود با مسلمانان دشمنی دارد/ حادثه منا رسوایی عربستان بود

شاهرود - امام جمعه موقت شاهرود ضمن محکومیت کشتار مسلمانان در منا، گفت: آل سعود با این اقدامات رسما دشمنی خود را با دین خدا و مردم مظلوم مسلمان اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در محل مسجد و حسینه اعظم مدرسه قلعه با بیان اینکه خاندان آل سعود نشان داده که لیاقت خادمی و توان خدمت رسانی به حجاج بیت الله الحرام را ندارد، خاطرنشان کرد: حادثه منا در اوج بی کفایتی سران سعودی رقم خورد و حتی برخی منابع، خبر از تردد فرزند یکی از سران آل سعود در خیابانی مشرف به منا و در نهایت رقم خوردن این فاجعه انسانی می دهند، که می توان از آن مصداق جنایت نام برد چرا که در این حادثه صدها نفر از حجاج بیت الله الحرام در امن ترین نقطه دنیا و سرزمینی چنین مقدس، جان سپردند.

وی افزود: این حادثه در کنار خانه خدا و در مناسک حجی برگزار شد که هدفش برقراری اتحاد است و نه تفرقه، لذا جنایت در این مکان و در مقابل مسلمانانی که برای اجابت مناسک حج به سرزمین وحی آمده اند، مصداق بی تدبیری، عدم لیاقت و قصور در انجام وظیفه است و نشان می دهد آل سعود با مسلمانان نیز در جنگ است.

حادثه منا، رسوایی آل سعود بود

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه حادثه منا، رسوایی آل سعود بود، گفت: باید فکری درباره حج و سرزمین وحی کرد زیرا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، آل سعود نه تنها لیاقت برگزاری مناسک حج را ندارند بلکه با دشمنان اسلام همدست بوده و دستانی به خون آلوده دارند.

امینی با اشاره به کشتار مردم بیگناه یمن به دست رژیم آل سعود و متحدانش، بیان داشت: جنایات آل سعود بر هیچکس پوشیده نیست چرا که همه می دانند، عربستان در ماه حرام به دنبال سلطه جویی بر مسلمانان است و برای عملی ساختن این منظور حتی از مناسک حج نیز دریغ نمی کند.

وی ادامه داد: عربستان و سران آل سعود باید پاسخگوی خون های ریخته شده و بیگناه حجاج بیت الله الحرام باشد چرا که امروز و پس از فرونشستن آوار این فاجعه انسانی، عمق ماجرا و عمق تلفات واضح تر دیده می شود و این تنها به دلیل عدم لیاقت و توانایی عربستان در برگزاری مناسک حج برای بیش از سه میلیون حاجی از سراسر دنیا است.

ایمان به خدا رمز موفقیت ملت ایران در جنگ تحمیلی بود

امام جمعه موقت شاهرود در ادامه به تقارن آغاز سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس و ایام حج اشاره کرد و گفت: رمز موفقیت ما در جنگ تحمیلی ایمان به خدا، ادامه روی راه و خط خون حسین(ع) است چرا که رزمندگان ما بر عنایات الهی باور داشتند و دولتمردان ما نیز نتیجه اعتماد به جوانان ولایی را در بدو آغاز جنگ به خوبی گرفتند.

امینی با بیان اینکه دفاع مقدس از اهمیت ویژه ای در تاریخ معاصر کشور برخوردار است، گفت: اهمیت دفاع مقدس بر همگان روشن است و تاسی به آن موجب شده جنگ دیپلماسی و اقتصادی به پیروزی برسد که نتیجه آنرا امروز در عرصه های مختلف اقتصادی، دیپلماسی، فرهنگی و معنوی می توانیم مشاهده کنیم.

وی افزود: در بین رزمندگان اسلام،  اعتماد به نسل جوان، اعتماد به نفس، وحدت و همدلی و درس آموزی از عاشورا بود که باعث شد جبهه اسلام به تنهایی بر یک دنیا کفر و قدرت فائق آید.

آل سعود یهودی هستند مسلمان چنین جنایاتی نمی کند

امام جمعه بیارجمند نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر، ضمن محکومیت کشتار مسلمانان در حادثه منا، گفت: حادثه منا برگی دیگر در دفتر جنایات آل سعود است که قلب هزاران مسلمان جهان را به درد آورد.

حجت الاسلام محمد احمدی حادثه منا را فاجعه ای بسیار دردناک خواند و بیان داشت: رهبر انقلاب با درک عمق فاجعه، سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند که این نشان دهنده اهمیت برخورد ایرانیان با این ماجرا است که تنها عامل وقوع آن بی کفایتی سران آل سعود می تواند باشد.

وی افزود: این حادثه در منایی رخ داد که نماد اتحاد است و با دیدن آن تنها می توان گفت آل سعود نه تنها مسلمان نیستند بلکه خود، به دشمنانی برای اسلام تبدیل شده اند که مورد حمایت امریکا، اسرائیل و سایر جهانخواران دنیای امروزی هستند.

جامعه جهانی در برابر جنایات آل سعود سکوت کرده است

امام جمعه بیارجمند خاطرنشان کرد: وقتی کسی به دشمنان اسلام کمک می کند طبیعی است که در مقابل اسلام می ایستد و نمونه آنرا امروز در حمله به مردم بی دفاع یمن به وضوح مشاهده می کنیم که رژیم آل سعود در کمال وقاحت این حملات را سرافرازانه برملا می سازد و جامعه جهانی در برابر آن سکوت پیشه کرده اند.

احمدی با بیان اینکه عدم وجود آمار دقیق از تلفات نشانه وسعت بحران است، گفت: هرچند هنوز آمار تعداد کشته ها مشخصا اعلام نشده ولی حجم تلفات انسانی شوکه کننده است.

وی افزود: کعبه امن ترین مکان دنیاست و نباید در سرزمین مقدسی که با نام اسلام و پیامبر معظم اسلام (ص) عجین است چنین رویداد هایی اتفاق بیافتد لذا قربانیان این حادثه قطعا قرین رحمت الهی هستند و آل سعود همانطور که مقام رهبری فرمودند، لیاقت خادمی حج را نداشته و باید درباره این حوادث پاسخگو باشند.

وهابیت یک تفکر صهیونیستی است

امام جمعه موقت دامغان نیز در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان دامغان در جمع نمازگزاران این شهر در محل مصلی امام خمینی (ره) خواستار تشکیل کمیته ای از جهان اسلام برای حقیقت یابی از حوادث خونین حج امسال شد و گفت: وهابیت یک تفکر صهیونیستی است.

حجت الاسلام احمد فؤادیان با اشاره به حوادث اخیر در حج امسال و کشته و مجروح شدن هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام، اظهار داشت: وقوع این چنین حوادثی نشان از دودمان پلید رژیم آل سعود و بی کفایتی این رژیم و عدم توانایی و لیاقت اداره حرمین شریفین را دارد.

وی اضافه کرد: سران سازمان کنفرانس اسلامی باید به خود آیند و به این نتیجه برسند که کمیته ای تشکیل و اداره حرمین شریفین را از دست دولت سعودی خارج کنند.

دولت عربستان سعودی مسئولیت این بی لیاقتی را بپذیرد

امام جمعه موقت دامغان تصریح کرد: باید افراد مجرم و خائن در حوادث اخیر حج به جهان اسلام معرفی شوند و همگان بدانند که آنان چه جنایتی را مرتکب شدند.

فؤادیان یادآور شد: دولت عربستان سعودی خود را به دروغ خادم الحرمین می داند و باید مسئولیت این بی لیاقتی و بی کفایتی را بپذیرد و جوابگوی اینگونه جنایات باشد.

وی همچنین به فرا رسیدن سوم مهر سالگرد تهاجم آمریکا خبیث و آدمکش به ملت مظلوم و بی پناه افغانستان به بهانه پوچ مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود: دولتمردان آمریکا خود مولد تروریسم هستند.

وحدت ارتش و سپاه در زمان جنگ مثال زدنی بود

خطیب جمعه دامغان همچنین به پنجم مهر و شکسته شدن حصر آبادان در عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه در سال ۱۳۶۰ پرداخت و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وحدت مثال زدنی در مقابل توطئه گران ایستادگی و به مبارزه پرداختند و یک عملیات به یاد ماندنی را رقم زدند و منجر به شکسته شدن حصر آبادان شد.

فؤادیان به فرا رسیدن هفتم مهر سالگرد شهادت حجت الاسلام هاشمی نژاد و فرماندهان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهیدان فلاحی، فکور، نامجو و کلاهدوز و جهان آرا اشاره کرد.

بی کفایتی آل سعود در مدیریت مکه و مدینه ثابت شد

امام جمعه میامی نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه بی کفایتی مقامات آل سعود در مدیریت حج به جهانیان ثابت شد، گفت: مقامات بین المللی و کشورهای اسلامی مکه و مدینه را از دست بی کفایت آل سعود نجات دهند.

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور با اشاره به حادثه مکه مکرمه و جان باختن بسیاری از مسلمانان جهان، اظهار داشت: این حادثه باعث جریحه دارشدن قلب مسمانان جهان و بویژه مردم کشورمان شد.

وی، مقامات آل سعود را مسئول حوادث غم انگیز مکه مکرمه دانست و افزود: در حادثه خفگی تعدادی از حجاج در قطار، سقوط بالابر بر روی حجاج و حادثه اخیر در منا و کشته شدن بیش از هزار نفر از مسلمانان نتیجه بی کفایتی خاندان آل سعود است.

مقامات بین المللی تکلیف اماکن مشرفه عربستان را مشخص کنند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی ضمن بیان اینکه بی کفایتی مقامات آل سعود در حج امسال به جهانیان نشان داده شد، تاکید کرد: مقامات بین المللی و کشورهای اسلامی باید تکلیف اماکن مشرفه عربستان را مشخص کنند و باید مدیریت مکه و مدینه از دست آل سعود بی کفایت خارج شود.

صفایی پور با تاکید بر اینکه آل سعود به نیابت از آمریکا و اسرائیل جنگ را در منطقه شروع کرده است، افزود: این خاندان با وجود جنگهای منطقه و دست داشتن در آنها دیگر وقت مدیریت حجاج را ندارد.

وی در خاتمه گفت: امروز آل سعود نایب آمریکا و اسرائیل غاصب است که در کشورهای اسلامی دست به کشتار مردم مسلمانان زده است و ملت ایران اسلامی انزجار خود را از آنها اعلام می کند.

کد خبر 2924089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha