۷ مهر ۱۳۹۴، ۹:۵۰

رئیس فدراسیون دوومیدانی:

منتقدانم دوران قهرمانی‌ام را به یاد دارند/به وعده‌هایم عمل می‌کنم

منتقدانم دوران قهرمانی‌ام را به یاد دارند/به وعده‌هایم عمل می‌کنم

رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید آنهایی که از وی انتقاد می‌کنند دوران قهرمانی‌اش را به خوبی بیاد دارند. وی همچنین تاکید کرد به تمامی وعده‌هایی که در مجمع انتخاباتی داده است عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نزدیک به سه هفته از مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی می گذرد. مجمعی که یک خروجی جالب و غیر قابل پیش بینی داشت. در میان مهره های قدیمی پرشانس، این مجید کیهانی بود که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. مهره ای که البته کار آسانی هم در پیش نخواهد داشت.

دوومیدانی ایران تقریبا بعد از بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی رها شد. هرچند قبل از آن هم چندان تعریفی نداشت. اما با استعفای داوری برای مدتها وضعیت ورزشکاران این رشته نامعلوم بود. آن قدر نامعلوم که حسن طباطبایی هم با آمدنش به عنوان سرپرست در این رشته کاری از پیش نبرد.

اوج ضعف دوومیدانی آنجایی بود که بهترین ورزشکاش یعنی احسان حدادی با روزهای اوج خود فاصله گرفت و در روزهایی که همه از او انتظار رکوردشکنی داشتند خوب پرتاب نکرد. احسان حق هم داشت او مدتها بدون مربی کار می کرد و فراموش شده بود.

آنچه مسلم بود دوومیدانی نیاز به یک تحول اساسی داشت و مجمع این طور تشخیص داد که کیهانی می تواند سکان این کشتی در تلاطم طوفان را بر دست بگیرد.

حالا اینکه او چقدر در تحقق وعده هایش موفق عمل کند را زمان مشخص خواهد کرد. مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفتگو با خبرنگار مهر پاسخگوی سوالات بود:

* چرا با وجود گذشت سه هفته از انتخابات هنوز حکم خودتان را از وزیر نگرفته اید؟
- این فرآیندی است که باید طی شود. البته من هم در این مدت مطالعاتم را بیشتر می کنم. انتخاب نفرات و کادر فدراسیون برای من خیلی اهمیت دارد. متاسفانه در بحث میدانی در این رشته کار نشده و من باید بگردم تا نفراتی را پیدا کنم که متناسب با پست های مورد نظر بهترین کارآیی را داشته باشند.

* شما با وعده آوردن اسپانسر رای آوردید، فکر می کنید می توانید به وعده هایتان عمل کنید؟
- من اصلا قبل از اینکه به مجمع بیایم و در فضای انتخاباتی قرار بگیرم هم به نوعی در بحث اسپانسر برای این رشته ورود کرده بودم. اسپانسر مراسمی که برای تجلیل از مدال آوران آسیایی دوومیدانی در برج میلاد برگزار شد یکی از سه شرکتی بود که در روز مجمع دوومیدانی از آنها صحبت کردم. شک نکنید به وعده هایم عمل می کنم. اصلا تخصص من همین است. من نزدیک به ۸ سال مدیر بازاریابی بوده ام. جذب یک اسپانسر بزرگ جزو برنامه های من است.

* بعد از انتخابات عده ای نسبت به این موضوع که شما از خانواده دوومیدانی نیستید اعتراض داشتند نظرتان در این خصوص چیست؟
- این دوستان بی انصافی می کنند. دوستانی که این مسئله را مطرح می کنند می دانند که ۲۳ سال پیش یعنی در سال ۷۱ من در استادیوم آزادی در تشک پرش ارتفاع بودم و اصلا خودشان ناظر مسابقه من بودند. خودشان موقعی که من در دو ۱۱۰ متر با مانع مسابقه می دادم حضور داشتند. وقتی اردوی تیم ملی در استادیوم شیرودی و انقلاب برگزار شد خود آقایان در اردوی تیم ملی بودند. همه این موارد به صورت مستند هست. من بیش از ۱۰ سال در عرصه دوومیدانی بودم و به عضویت تیم ملی درآمدم و تا سال ۱۳۷۸ نیز حضور ممتد داشتم. پس از آن به صورت مستمر با روزنامه جام جم و ایران و تلویزیون و .. فعالیت داشتم.

* اطلاعات دوومیدانی شما و اشرافتان به مدیریت این رشته به چه صورت است؟
- تعجب می کنم که این دوستان می گویند من با دوومیدانی غریبه هستم. من همین الان همه رکوردهای دوومیدانی ایران و جهان را حفظم. همه قهرمانان ایران ،آسیا و جهان را با کیفیت و شرایط کشورهایشان می شناسم. من کارشناس این رشته هستم و اشراف کامل به آن دارم.

* ولی کار سختی در دوومیدانی دارید چون این رشته پشتوانه سازی ضعیفی دارد این طور نیست؟
- بله همین طور است. من معتقدم از ۱۰ درصد ظرفیت این مملکت برای دوومیدانی استفاده شده است و هدف من توسعه پایدار این رشته است. من ساختار فدراسیون را تغییر می دهم و آن را از یک سازمان وظیفه مدار به سازمان فرآیند محور تغییر خواهم داد. تلاش می کنیم تا در مواد مختلف استعدادها را کشف و جذب کنیم. مثلا لیلا رجبی یک استثناست. او ملیتی بلاروسی دارد و سطحش بالاست. باید در سطح بانوان به صورت فراگیر کار کنیم. شعار توسعه پایدار من به همین خاطر است و باید عملیاتی شود.

* نگرانی اعظم دوومیدانی روی احسان حدادی است. قهرمان بلامنازع این رشته که با روزهای اوجش فاصله دارد. برای وی چه خواهید کرد؟
- من از اولین روزهایی که احسان در آسیا قهرمان شد یعنی سال ۲۰۰۵ (اینچئون کره جنوبی) کنارش بودم. وقتی در جوانی قهرمان آسیا بود تنها کسی که در زمین مسابقه در کنارش بود خود من بودم. در تمام سالهایی که او فعالیت داشته من از جمله کسانی بودم که در کنار احسان بودم. حتی کسی که بعد از المپیک پکن از احسان حمایت کرد من بودم. من احسان را به خوبی می شناسم. سبک مدیریت من هم با این جور در نمی آید که بگویم صبر کنیم تا ببینیم چه پیش می آید. قول می دهم از روزی که فدراسیون را تحویل بگیرم حداکثر تا ۲۰ روز وضعیت احسان را مشخص کنم. کسی که امید مدال المپیک است با این سبک و سیاق راه به جایی نمی برد. مگر می شود یک ورزشکار بدون مربی کار کند و خودش به دنبال مربی باشد؟

* با او در مورد مربی مدنظرش صحبت داشته اید؟
- بله، مربی مدنظر من و احسان کیم بوخونسف است مشروط بر اینکه نظرش مساعد باشد. کیم شناخت خوبی از احسان دارد و اگر شرایط جسمی اش یاری کند مربی احسان خواهد ماند.

* برای ورزشکاران دارای سهمیه یا شانس کسب سهمیه المپیک چه می کنید؟
- اولویت کاری من بعد از تحویل گرفتن فدراسیون ساماندهی شرایط ورزشکاران دارای سهمیه یا شانس کسب سهمیه است. حدود ۳-۴ ورزشکار شانس کسب سهمیه دارند و مطمئن باشید این فرصت را از دست نمی دهیم. اگر نتوانیم ۷-۸ ورزشکار ملی پوش را ساماندهی کنیم پس نباید ادعایی هم داشته باشیم.

* برای اندک مدت باقی مانده محرومیت سجاد مرادی چه می کنید؟
- به دلیل اینکه خطای سجاد در زمین مسابقه رخ نداده است و صرفا نوعی اختلاف سلیقه بوده است به محض اینکه فدراسیون را تحویل بگیرم باقی مانده مدت محرومیت سجاد مرادی بخشیده می شود و تلاش می کنیم اگر امکانش باشد سجاد را هر چه سریع تر به میادین برگردانیم.

* در دوومیدانی هر یک از ورزشکاران با شرایط خاص خود درخواست مربی جداگانه دارند. در این خصوص چه خواهید کرد؟
- اولویت من مربیان داخلی است. ما تمام سهمیه هایمان را با همین مربیان داخلی کسب کردیم. بنابراین این بی انصافی است که نقش مربیان داخلی را نادیده بگیریم. اگر هم بخواهم مربی خارجی جذب کنم حتما با مطالعه خواهد بود.

* به عنوان سوال آخر شرایط دوومیدانی بانوان از نظر شما چطور است؟
شرایط بانوان بد نیست. خوشبختانه دوومیدانی به طور مطلوبی در میان بانوان نفوذ پیدا کرده است و یکی از راه های نفوذ دوومیدانی در جامعه همین بانوان هستند. سعی می کنم از کادر فعلی در ادامه هم استفاده کنم ولی قطعا این بخش را هم تقویت خواهیم کرد. 

کد خبر 2925977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha