۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸

استاندار قزوین:

ایجاد شهرک‌های تخصصی در استان قزوین جدی گرفته شود

ایجاد شهرک‌های تخصصی در استان قزوین جدی گرفته شود

قزوین - استاندار قزوین گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، ایجاد شهرک‌های تخصصی ماند زیتون در طارم و کشمش در تاکستان جدی گر فته شود و در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه ظهر پنجشنبه در جلسه فوق العاده اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: اقتصادمقاومتی راهکار حل مشکلات کشور است اما تاکنون عزم جدی برای اجرای آن نداشته ایم به همین دلیل بسیاری از موانع همچنان برطرف نشده است.

وی افزود: اگر حلقه های تولید در کشاورزی و صنعت ایجاد شده بود و با این همه ظرفیت تولید کشمش انگور در تاکستان و زیتون در طارم صنایع تبدیلی و فرآوری را احداث کرده بودیم امروز می توانستیم اقتصاد کشاورزان و استان را متحول کنیم.

قزوین

استاندار قزوین یادآور شد:اگر در کنار زیتون در منطقه طارم شهرک تخصصی فرآوری محصول هم شکل می گرفت امروز در این منطقه اقتصاد شکوفاتری داشتیم و کشاورزان هم معیشت بهتری داشتند.

وی بیان کرد: با کار منطقی می توانیم تحول اساسی در اشتغال و اقتصاد ایجاد کرده و با تکمیل حلقه های تولید زمینه سودآوری بیشتر را محقق کنیم.

روزبه تصریح کرد: با این همه تولید کشمش و انگور و داشتن جایگاه برتر کشوری به دلیل نبود سردخانه و صنایع فرآوری متاسفانه ضایعات محصول بالاست و سود کمتری را نصیب کشاورز می کند و چون حلقه تولید کامل نشده با مشکلات جدی در این بخش مواجهیم.

استاندار بیان کرد: در حالی که دو منطقه ارزشمند گردشگری در آوج و یله گنبد داریم که می تواند اقتصاد منطقه را متحول کند تاکنون فقط از آلودگی آنها آسیب دیده ایم که نشان می دهد در این مسیر جدی نبوده ایم.

وی گفت: آبگرم یک فرصت طلایی برای استفاده از این ظرفیت در صنعت گردشگری استان است که شاید از این نمونه بالغ بر صدها مورد داشته باشیم که از آن غفلت کرده ایم.

قزوین

روزبه اظهارداشت: امروز سوهان قم در استان شعبه دارد اما شیرینی و باقلوای قزوین هنوز عرضه مستقیم ندارد لذا برای اجرای اقتصاد مقاومتی همه این ظرفیت ها باید استفاده و شکوفا شود.

استاندار یادآور شد:به گذشته کاری نداریم اما امروز در حوزه اقتصاد مقاومتی باید نگاه متفاوتی داشته باشیم و با درک همه شرایط و ظرفیت ها برای استفاده از آنها برنامه منظم و مدونی داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروز با مفاهیم اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی داریم لذا ضمن بازنگری در برنامه های گذشته می توانیم با اتخاذ روش های مفید در حوزه اقتصاد مقاومتی بهتر عمل کنیم.

روزبه اظهارداشت: باید در مسیر اقتصاد مقاومتی نقشه راه داشته باشیم و مسیر را هموار کنیم تا با رفع موانع این رویکرد مهم علمیاتی شود.

کد خبر 2929314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha