۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۷

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

۹۰ درصد سالن‌های ورزش روستایی خراسان جنوبی بلا استفاده مانده است

۹۰ درصد سالن‌های ورزش روستایی خراسان جنوبی بلا استفاده مانده است

بیرجند- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد سالن‌های ورزشی ساخته شده در روستا‌ها بلا استفاده بوده که حتی برای نگهداری از آن مشکل داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عزیززاده مقدم بعد از ظهر شنبه در شورای عالی ورزش استان اظهار کرد: حل مشکلات جوانان از توان یک دستگاه خارج است و نیاز به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دارد اگر این هم افزایی باشد خیلی از مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر سه هزار آبادی استان نیاز به توسعه فضای ورزشی دارند، بیان کرد: در سال قبل ۲۵ خانه ورزش روستایی در استان تجهیز شدند.

تجهیز ۱۹۰ خانه ورزش روستایی در استان

به گفته وی در حال حاضر بالغ بر ۱۹۰ خانه ورزش روستایی در استان داریم که هر خانه با میز پینگ پنگ، دارت و... تجهیز شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، راه اندازی سالن‌های ورزشی در روستا‌ها را نیازمند اعتبار بالا عنوان کرد و گفت: در بعضی از روستا‌ها که فضا در اختیار ما گذاشته شده، آن را تجهیز کرده‌ایم.

عزیززاده مقدم با اشاره به اینکه در گذشته ساخت و سازهایی در روستا‌ها انجام شده که حق مردم بود اما مردم از آن استفاده نکرده‌اند، عنوان داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد سالن‌های ورزشی ساخته شده در روستا‌ها بلا استفاده بوده که حتی برای نگهداری از آن مشکل داریم.

تکیمل پروژه ورزشی نیمه تمام استان نیازمند ۵۴ میلیارد اعتبار

وی از وجود ۵۶ پروژه ورزشی نیمه تمام در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۵۴ میلیارد اعتبار نیاز دارد که عمر متوسط آن‌ها به پنج سال می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با انتقاد از عدم وجود سالن ورزشی استاندارد در شهرستان‌های استان، بیان داشت: در حال حاضر هیچ خوابگاه ورزشی نداریم که بتوانیم میزبان برنامه‌های ملی در استان باشیم.

عزیزاده مقدم بابیان اینکه برای استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاه‌ها چندین تفاهم نامه با دستگاه‌ها منعقد کرده‌ایم، افزود: همچنین تاکنون در بیرجند، قاین و بشرویه قسمتی از فضای مساجد را به امکانات ورزشی مجهز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای مصلای بیرجند نیز با امام جمعه در حال بررسی هستیم که به عنوان فضای ورزشی تجهیز شود.

برگزاری ششمین جشنواره پارالمپیک در استان

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به ورزش بانوان گفت: اگر به دنبال نهادینه کردن ورزش در جامه هستیم باید این کار از خانواده‌ها شروع شود به همین دلیل در سال جاری توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان شده است.

عزیززاده مقدم اضافه کرد: همچنین ورزش معلولان و ورزش همگانی از دیگر موضوعاتی بود که مورد توجه ویژه در سال جاری قرار گرفته است.

دبیر هیئت ورزش معلولین خراسان جنوبی نیز در این شورا از برگزاری ششمین جشنواره پارالمپیک در استان خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور ۳۵۰ ورزشکار در هفته پاراالمپیک برگزار می‌شود.

 عزیزی با بیان اینکه از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه به عنوان هفته پارالمپیک نامگذاری شده است، بیان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای استعداد یابی، ترویج نشاط و شادابی جامعه، جلب نظر خانواده و باورسازی خانواده و مسئولان به استعدادهای معلولان است.

اختصاص ۶۰۰ میلیون اعتبار برای اقدامات ورزشی

شهردار بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دو سال گذشته شهرداری در حوزه ورزشی برای جوانان سنگ تمام گذاشته است، اظهار کرد: در همین راستا در اسفند ماه سال گذشته یک ردیف اعتباری برای فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.

عباسعلی مدیح از تصویب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کارهای فرهنگی و ورزشی در بودجه امسال خبر داد و افزود: از این میزان ۶۰۰ میلیون تومان برای کارهای ورزشی در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به احیای باشگاه ورزشی شهرداری در سال جاری، بیان داشت: همچنین در سال جاری سه کیلومتر به جاده سلامت شهر اضافه شد و تا پایان سال نیز دو کیلومتر اضافه می‌شود.

به گفته وی در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان برای نصب وسایل ورزشی پارکی هزینه شده است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه در حال حاضر حضور زنان در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی دستگاه‌ها بسیار کم رنگ است، گفت: هم اکنون برنامه‌های ورزشی فقط برای مردان است که نیاز است بانوان نیز در این برنامه‌ها دیده شوند.

مژگان شریفی ادامه داد: هدف ما افزایش میزان مشارکت بانوان در ورزش‌های بانوان، ایجاد مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تقویت عوامل تحقق نشاط اجتماعی با همکاری دستگاه‌ها است.

کد خبر 2930832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha