۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۶

«بان کی مون» حمله آمریکا به بیمارستانی در افغانستان را محکوم کرد

«بان کی مون» حمله آمریکا به بیمارستانی در افغانستان را محکوم کرد

«بان کی مون» دبیر کل سازمان مل متحد با انتشار پیامی تهاجم هواپیماهای آمریکایی به یک بیمارستان در ولایت قندوز افغانستان را محکوم و خواستار تحقیقات گسترده و بی طرفانه در این خصوص شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شین هوا، «بان کی مون» دبیر کل سازمان مل متحد تهاجم هواپیماهای آمریکایی به یک بیمارستان در ولایت قندوز در افغانستان را محکوم کرد.

مون با محکوم کردن این حمله که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از بیماران بستری و کادر درمانی آن منجر شد خواستار تحقیقات گسترده و بی طرفانه در این خصوص شد.

در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به اینکه بر اساس قوانین و کنوانسیون های بین المللی حمله به مراکز درمانی و بیمارستان ها و کادر درمانی آن ها ممنوع است، دبیر کل سازمان ملل خواستار انجام تحقیقاتی بی طرفانه با هدف شفاف سازی ابعاد این حادثه شده است.

گفتنی است، در حمله هواپیماهای نظامیان آمریکایی به یک بیمارستان در ولایت قندوز در افغانستان، تعداد زیادی کشته، مجروح و یا مفقود شدند.

این حمله در ساعات اولیه بامداد امروز اتفاق افتاد و به گفته خبرنگار دویچه وله، آمریکا از مختصات دقیق این بیمارستان آگاه بود، ولی معلوم نیست که چرا این حمله انجام شده است.

منابع بیمارستانی آمار اولیه این حمله هوایی را ۳ کشته و بیش از ۳۰ مفقود اعلام کرده و تأکید کردند با توجه به حضور بیش از ۱۰۰ بیمار و تعدادی کادر درمانی در بیمارستان در زمان وقوع این حمله، تعداد تلفات حادثه مذکور افزایش خواهد یافت. پزشکان بدون مرز که در این بیمارستان مشغول امدادرسانی بودند، تعداد بیماران بستری در زمان وقوع این رخداد را ۲۰۰ نفر اعلام کرده اند.

لازم به ذکر است ساعاتی پیش، برخی منابع خبری اعلام کردند که آخرین آمار کشته شدگان ناشی از حمله هوایی آمریکا به یک بیمارستان در قندوز به ۱۹ نفر رسیده است.

از سوی دیگر سخنگوی نظامی آمریکا اعلام کرد که این حمله با توجه به اهداف مورد نظر در اطراف بیمارستان مذکور انجام شده و خسارت های احتمالی جانبی آن نیز اجتناب ناپذیر بوده است.

در این راستا، خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا از آغاز تحقیقات کامل درباره حمله به این بیمارستان خبر داده و از لزوم بررسی جوانب آن خبر داده است.

این در حالیست که دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان با انتشار بیانیه ای حمله هوایی نظامیان آمریکایی به این بیمارستان در ولایت قندوز افغانستان را محکوم کرده است.

گفنی است، مطابق با قوانین بین المللی، مراکز بهداشتی، بیمارستان ها و کارکنان این مراکز نباید هدف هیچگونه حمله مسلحانه قرار گیرند، لیکن آمریکا بارها در حملات هوایی خود به بهانه کمک در مبارزه با تروریسم، چنین اهدافی را مورد حمله قرار داده است.

کد خبر 2931019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha