۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۸:۱۲

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد:

پرچم ایران ۲۰۰ بار در جشنواره های بین المللی به اهتزاز درآمده است

پرچم ایران ۲۰۰ بار در جشنواره های بین المللی به اهتزاز درآمده است

رامسر - رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ بار پرچم ایران در جشنواره‌های بین‌المللی به اهتزاز درآمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله ایوبی شنبه‌شب در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس در رامسر با اشاره به طبیعت زیبای رامسر و حق میزبانی شایسته رامسر زیبا گفت: هرچه نام سینمای ایران در بلندای جهان بدرخشد موجب خاری حسودان و کینه‌ورزان می‌شود.

وی با سپاس از چهره‌های درخشان هنر سینما گفت: امیدوارم بتوانم خدمتگزار باشیم و از اتفاق خوبی که در انتخاب مدیران لایق هنر در مازندران رخ داد، خوشحالم و شهرداران باید درزمینهٔ هنر و هنرمندان حامی برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی باشند.

معاون سینمایی با انتقاد از تعداد کم سالن‌های سینمای فعال در شهرهای مازندران گفت: اگر واقعاً به هنر علاقه‌مندیم و دلمان برای تهاجم فرهنگی می‌سوزد به هنر و هنرمندان رسیدگی کنیم.

ایوبی با اشاره به تشابهات فرهنگی گرجستان از حضور معاون وزیر فرهنگ گرجستان به‌عنوان میهمان این جشنواره تشکر کرد و بابیان اینکه رامسر یکی از شهرهای زیبای ایران است تصریح کرد: خوشحالم که چراغ فرهنگ و هنر در این سرزمین روشن است و برگزاری جشنواره‌ای مختلف در جای‌جای ایران نشان‌دهنده روشن بودن چراغ فرهنگ در کشور است.

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما ملتی که حتی خطمان هنر است ولی همیشه هنرهایمان یادمان می‌رود و یادمان می‌رود که سینمای ما در جهان سالیان سال می‌درخشد و در سال گذشته ۲۰۰ بار پرچم ایران در نقاط مختلف جهان به اهتزاز درآمده است.

ایوبی تصریح کرد: اگر دلسوز کشور و جوانان هستیم به هنرمند اعتماد کنیم زیرا هنرمند خلاق است و خطرساز نیست و امیدوارم با ورود سینماگران در مازندران، زایش هنر به‌صورت وسیع‌تری در این استان گسترش پیدا کند.

جشنواره بین المللی فیلم یاس با نمایش ۵۷ اثر در سینماهای سه شهر رامسر، تنکابن و چالوس تا ۱۶ مهرماه ادامه دارد.

کد خبر 2931096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha