۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴

رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

راه اندازی مراکز رشد در واحدهای کوچک دانشگاه آزاد

راه اندازی مراکز رشد در واحدهای کوچک دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به راه اندازی تعداد ۷۷ مرکز رشد در این دانشگاه گفت: برنامه داریم تمامی واحدهای دانشگاه حتی واحدهای کوچک نیز مرکز رشد داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده در نهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به اجرای طرح تجمیع ۱ و ۲ در دانشگاه آزاد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بازنگری در تشکیلات ساختاری دانشگاه برای کاهش هزینه ها، چابک سازی سیستم و تسریع در انجام امور از جمله ضرورت های اجرای این طرح بود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا و با اجرای طرح تجمیع ۲ دانشگاه آزاد در استان ها شکل گرفت که بدین ترتیب مابقی واحدها به عنوان خوشه های دانشگاه آزاد استان تلقی می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در حال حاضر سیستم اتوماسیون قابل قبولی در این دانشگاه برقرار شده است، گفت: در حال حاضر واحدهای دانشگاهی بخش عمده ای از پرونده های خود را به صورت الکترونیکی به سازمان مرکزی ارسال می کنند که به این ترتیب کاغذ در اغلب مراودات واحدها با سازمان مرکزی حذف شده و این امر باعث سرعت بخشی به امور، کاهش هزینه ها، هماهنگی بین واحدها و افزایش بهره دهی سیستم می شود.

فعالیت تمام مسئولان دانشگاه آزاد برای ارتقای کیفی آموزش عالی

میرزاده نشان کرد: در حال حاضر خوشبختانه هماهنگی بسیار زیادی میان واحدهای دانشگاه های آزاد در استان و سازمان مرکزی شکل گرفته و تمام مسئولان دانشگاه دلسوزانه برای ارتقای کیفی آموزش عالی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد بار تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد است، گفت: تقریبا ۳۰درصد دانشجویان این دانشگاه تا پایان سال ۹۴ دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های مختلف هستند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به فعالیت سامانه آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد (ساها) گفت: در این سامانه حدود ۷ هزار و ۴۰۰ آزمایشگاه و ۳ هزار و ۶۰۰ کارگاه به صورت تجمیعی وهم افزایی به عنوان یک آزمایشگاه ملی (طرح ساها) با یکدیگر همکاری دارند و یک شبکه ملی را فراهم می کنند که به دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی اجازه می دهد که از خدمات این سامانه استفاده کنند.

میرزاده گفت: تاکنون اعلام شده است که ۹۳ هزار دستگاه می توانند در این سامانه خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷ مرکز رشد و ۴۷۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد وجود دارد، اضافه کرد: تا پایان سال ۹۶ تعداد مراکز رشد این دانشگاه به ۱۵۰ مرکز و تعداد شرکت های دانش بنیان به ۸۰۰ شرکت افزایش می یابد.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: برنامه داریم تمامی واحدهای دانشگاه حتی واحدهای کوچک نیز مرکز رشد داشته باشند.

کد خبر 2931422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha