معارضین سوری بر روی متن بیانیه نهایی نشست «آستانه ۲» توافق کردند

معارضین سوری بر روی متن بیانیه نهایی نشست «آستانه ۲» توافق کردند

نشست معارضین سوری که در کشور قزاقستان برگزار می شود با توافق طرفین برای صدور بیانیه ای مشترک و البته بدون حصول نتیجه قطعی، رو به اتمام است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانوسکی، متن اعلامیه گروه های معارض سوری که برای نشستی دو روزه در شهر «آستانه» پایتخت کشور قزاقستان به سر می برند، آماده شده و در انتظار امضای نهایی است.

گفته می شود که در این اعلامیه هیچ ارزیابی از عملیات هوایی روسیه بر ضد مواضع داعش در سوریه، ارائه نشده است. البته حملات جنگنده های روسی  که از روز چهارشنبه هفته گذشته و با صلاحدید دولت دمشق آغاز شد، یکی از محورهای مورد بحث در نشست معارضین سوری بوده است.

نشست فعلی که به «آستانه ۲» معروف است از دوم ماه میلادی اکتبر آغاز شده و انتظار می رود که امروز یکشنبه بدون حصول نتیجه مطلوب پایان بگیرد. دور قبلی این نشست در ماه میلادی می با صدور بیانیه ای مبنی بر ممانعت از ادامه حضور حزب الله و لزوم تشکیل جبهه واحد برای مبارزه با تروریسم، خاتمه یافت.  

این ادعای معارضین در حالی مطرح می شود که از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون با حمایت دولت های غربی و متحدین منطقه ای اوضاع داخلی سوریه را بحرانی کرده اند. از سوی دیگر، فعالیت گسترده گروه های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره نیز به وخامت شرایط موجود دامن می زند.

در این میان، روسیه با ارائه پیش نویس قطعنامه ضد تروریسم به شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیشنهاد داده است که همه نیروهای مسلح سوریه، ‌عراق و حتی معارضین سوری(ارتش آزد) در چارچوب ائتلافی گسترده از کشورهای غربی و منطقه ای برای مبارزه با گروه های افراطی و بازگردان ثبات به منطقه متحد شوند.

کد خبر 2931465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha