۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان:

نخستین قوچ قمیشلو شبیه‌سازی شده به مردم اصفهان تقدیم خواهد شد

نخستین قوچ قمیشلو شبیه‌سازی شده به مردم اصفهان تقدیم خواهد شد

اصفهان - رئیس پژوهشکده رویان اصفهان با اشاره به اهداء دستاورد علمی فرهنگی پژوهشکده رویان به شهر اصفهان گفت: نخستین قوچ قمیشلو شبیه‌سازی شده را از طریق شهردار به مردم اصفهان تقدیم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمدحسین نصر اصفهانی با اشاره به تاریخچه عمل شبیه‌سازی اظهار داشت: نخستین بار انگلیسی‌ها گوسفندی را به نام دالی شبیه‌سازی کردند که بازتاب خبری بسیار وسیعی در جهان ایجاد کرد.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان، تکثیر حیوانات با ارزش از طریق شبیه‌سازی را دیگر استفاده دانشمندان از این عمل عنوان کرد و افزود: تولید حیوانات در حال انقراض از طریق شبیه‌سازی بین گونه‌ای نیز سومین استفاده از علم جدید شبیه‌سازی بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پژوهشکده رویان نیز به هر سه هدف در شبیه‌سازی حیوانات دست یافته است، بیان داشت: تولید دارو در شیر شنگول، منگول و حبه انگور نشان از موفقیت عمل شبیه‌سازی در کشور دارد.

نصر اصفهانی پروژه کار روی قوچ قمیشلو که منحصر به جغرافیای استان اصفهان است و جزءگونه‌های در حال انقراض محیط زیست به حساب می‌آید را پروژه مهم موسسه رویان عنوان کرد و گفت: ارزش این حیوان در این است که از طریق گوسفند معمولی و داشتن یک سلول کوچک از قوچ قمیشلو می‌توان هزاران قوچ را تکثیر کرد.

وی عنوان کرد: به همین منظور نخستین قوچ قمیشلو شبیه‌سازی شده در پژوهشگاه رویان را از طریق شهردار محترم به مردم شهر اصفهان تقدیم خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 2931589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha