۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۲

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان خبرداد:

افزایش فضای آموزشی دانشگاه آزاد همدان به ۱۹۶ هزار مترمربع

افزایش فضای آموزشی دانشگاه آزاد همدان به ۱۹۶ هزار مترمربع

همدان - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی را از اهداف این دانشگاه عنوان کرد و گفت: فضاهای آموزشی دانشگاه از ۱۸۱ هزار و ۹۶۹ مترمربع به ۱۹۶ هزار و ۸۴۸ مترمربع افزایش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جامه بزرگی ظهر یکشنبه در هشتمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افزود: دانشگاه آزاد واحد همدان پس از دانشگاه بوعلی سینا دومین رتبه را از نظر کیفیت آموزشی و پژوهشی دراستان دارا است.

وی با بیان اینکه استان همدان به دلیل تعدد دانشگاه ها از استان های دانشگاهی کشور است، به ظرفیت ها و پتانسیل های این استان اشاره کرد و اظهارداشت: استان همدان به دلیل نزدیکی به کشور عراق می تواند در جذب دانشجویان عراقی فعال باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان عنوان کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد همدان درسال ۹۲ حدود ۲۸ هزار نفر بود که این میزان درسالجاری به ۲۶ هزار نفر کاهش یافته است.

سعید جامه بزرگی کاهش تعداد دانش آموزان استان همدان را از دلایل کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان عنوان کرد و یادآور شد: در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تعداد دانشجویان این دانشگاه افزایش یافته است.

تعداد رشته های دانشگاه آزاد واحد همدان از ۴۱۳ رشته به ۴۵۹ رشته افزایش یافته است

وی با تاکید براینکه در دو سال اخیر تعداد رشته های دانشگاه آزاد واحد همدان از ۴۱۳ رشته به ۴۵۹ رشته افزایش یافته است، بیان داشت: همچنین تعداد اعضای هیئت علمی نیز از ۴۸۸ نفر به ۵۹۳ نفرافزایش یافته است.

سعید جامه بزرگی تعداد فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی را ۷۵ هزار و ۴۹۷ نفر اعلام کرد و گفت: فضاهای آموزشی دانشگاه نیز از ۱۸۱ هزار و ۹۶۹ متر مربع به ۱۹۶ هزار و ۸۴۸ متر مربع افزایش یافته است.

وی در ادامه به وضعیت خوابگاه های دانشگاه آزاد واحد همدان اشاره کرد و با تاکید براینکه این دانشگاه در این زمینه مشکلی ندارد، افزود: دانشگاه آزاد واحد همدان تعدادی خوابگاه مازاد دارد که از آنها در راستای جذب توریسم و اسکان مسافران ورزشی و فرهنگی استفاده می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در ادامه به وضعیت کتابخانه های این دانشگاه نیز اشاره کرد و اظهارداشت: کتابخانه های دانشگاه آزاد واحد همدان با ۲میلیون و ۳۹۵ هزار جلد کتاب از مجهزترین کتابخانه های استان است.

سعید جامه بزرگی با بیان اینکه در سال ۹۲ چهار واحد دانشگاهی استان همدان متحمل زیان شده بودند، عنوان کرد: امیدواریم این تعداد تا پایان سال ۹۴ به دو واحد کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مصوبه شهریه دانشگاه آزاد واحد همدان ۵۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: سال گذشته با توجه به افزایش بودجه شهریه دانشگاه آزاد اسلامی، ساختمان نیمه تمام فرهیختگان تکمیل شده و امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

سعید جامه بزرگی با اعلام اینکه بسیاری از دیون دانشگاه آزاد معادل ۵ میلیارد تومان پرداخت شده است، بیان داشت: همچنین از محل بودجه محقق شده بدهی کارکنان دانشگاه پرداخت شده و روال منطقی پیدا کرده است.

کد خبر 2931642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha