۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۹

در مراسم تشییع پیکر زائران جان باخته صورت گرفت؛

فریاد مردم اردبیل در مظلومیت حاجیان حادثه منا/محکومیت آل سعود

فریاد مردم اردبیل در مظلومیت حاجیان حادثه منا/محکومیت آل سعود

اردبیل – مردم اردبیل همزمان با تشییع پیکر سه زائر جان باخته استان در حادثه منا، با حضور گسترده و پرشکوه و با اعلام انزجار از اعمال آل سعود مظلومیت حاجیان را یک صدا فریاد زدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر جان باختگان اردبیلی حادثه منا ظهر امروز یکشنبه در اردبیل برگزار شد؛ در این مراسم پیکر سه زائر از ۱۲ زائر جان باخته استان در حادثه مکه بر دوش مردم فهیم و آگاه تشییع شد.

شهروندان اردبیلی که همیشه در حساس ترین لحظات با حضور یکپارچه و پرشکوه شعور سیاسی و اجتماعی خود را اثبات کرده اند، امروز در تشییع پیکر شهدای منا نیز حاضر شدند تا شهادت غریبانه آنها را گواهی دهند.

امروز از اولین ساعات صبح و از زمان ورود پیکر سه جان باخته حادثه منا به فرودگاه اردبیل، اقشار مردمی  ضمن حضور در فرودگاه به صملای اردبیل رفتند تا در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

حضور پرشکوه جوانان و نوجوانان و بانوان از اقشار مختلف در کنار خانواده عزادار حاجیان، بار سنگینی این ضایعه اسف بار را از دوش آنها برداشت و آنها تاکید داشتند که با احساس اینکه مردم در کنار آنها هستند احساس آؤامش می کنند.

همچنین مردم استان اردبیل با حضور در این مراسم معنوی، نفرت و انزجار خود به نحوی از حاکمان آل سعود و دو لت عربستان نشان دادند و اعمال و رفتارهای نادرست آنها را محکوم کردند.

در این مراسم مردم با شعارها و پلاکاردهای نوشته شده تاکید داشتند که دولت با قدرت و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری این حادثه را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند.

این مراسم از مصلای اردبیل آغاز شد و مردم این استان دوشادوش مسئولان اجرایی و انتظامی و در میان حزن و اندوه عمومی پیکر شهدای منا را تا بهشت زهرای اردبیل بدرقه کردند.

قرار است پیکر این جان باختگان به همراه ۹ زائر جان باخته دیگر در شهرهای خود به خاک سپرده شوند. در این حادثه تلخ و تاسف بار ۱۲ زائر اردبیلی جان باختند که پیکر آنها در سه پرواز مجزا و طی امروز و فردا وارد اردبیل می شود.

در مراسم تشییع پیکر زائران اردبیلی جان باخته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان فرستاده ویژه دولت برای همدردی با خانواده های این زائران و نیز مردم استان در اردبیل حضور داشت.

همچنین شورای هماهنگی برنامه های انتقال و تشییع پیکر این جان باختگان برای بزرگداشت این زائران برنامه های مختلف مذهبی و دینی در شهرهای مختلف استان در نظر گرفته است.

براین اساس برنامه وداع پیش از تشییع، مراسم شب اول دفن پس از نماز مغرب و عشا در مسجد قدس اردبیل، برنامه های ویژه سوم و... از جمله این برنامه ها است.

کد خبر 2931837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha