۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۵

هفتمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار افتتاح شد

هفتمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار افتتاح شد

مراسم افتتاحيه هفتمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار، با حضور کتابداران ۵ استان در شهرستان تنكابن مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره كل كتابخانه‌های عمومی مازندران، هفتمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار که امروز مراسم افتتاحیه خود را پشت سر گذاشت، با حضور ۱۴۴ نفر از کتابداران استان‌های همدان، ‌قزوین، کرمانشاه، کردستان و تهران طی ۴ روز از روز دوشنبه ۱۳ مهر تا پنجشنبه ۱۶ مهر در مجتمع آموزشی تفريحی رشد شهرستان تنكابن برگزار می شود.

این دوره آموزشی پس از برگزاری ۴ کلاس از ۳ عنوان درسی با نام‌های «نشر کودک و نوجوان»، «آشنایی با رمان» و «ادبیات عامه پسند ایرانی»، با انجام آزمون علمی و آيین اختتامیه در روز پنجشنبه به پایان خواهد رسید.

در ابتدای مراسم افتتاحیه، پیام آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران و عضو مجلس خبرگان رهبری به این دوره آموزشی قرائت شد.

آیت‌الله طبرسی در پیام خود ضمن تبریک به کتابداران به دلیل برگزاری این دوره آموزشی، اسلام را دین علم دانست و رسالت پیامبر اسلام را بر مبنای خارج ساختن مردم از جهل و رساندن به نورانیت علم استوار دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران در پیام خود افزود: کتابداران عزیز که در کتابخانه‌های عمومی از علوم مختلف سنگربانی كرده و در راه از بین بردن جهل و نادانی و شکوفایی دانش تلاش می‌کنند، کاری ارزشمند و متعالی انجام داده که بی‌شک در نزد خداوند مأجور خواهند بود.

در ادامه این پیام آمده است: برگزاری دوره‌های آموزشی این چنین که کتابداران را در حسن انجام وظایفشان یاری می‌رساند، از جایگاه خطیری برخوردار است چراکه خدمت کتابداران در خط مقدم فرهنگی و در راستای تقویت مبانی اعتقادی و فرهنگی جامعه که با روش کتابخوانی صورت می‌گیرد، بسیار حائز اهمیت است و وقتی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان قرار می‌گیرد به میزان اهمیت آن افزوده خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین برای همه کتابدارانی که در این دوره آموزشی شرکت كرده‌اند و تمامی دست اندرکاران و مسئولین امر، سربلندی، عزت و سلامت را مسئلت و ابراز امیدواری كرد تا در انجام رسالت مهم فرهنگی خود موید باشند.

علی رمضانی مدیرکل منابع نهاد هم در آيین افتتاحیه این دوره آموزشی با طرح چرایی ورود اداره کل منابع به مباحث آموزشی، ‌برگزاری این دوره‌ها را در ادامه ارسال منابع به کتابخانه‌ها برشمرد و گفت: اگر منابع بسیار خوبی از کتاب‌ها و نشریات با صرف هزینه‌های بالا به کتابخانه‌ها ارسال شود و در مرحله نهایی به خوبی بازنمایی و معرفی نشود بی‌فایده است. برای اینکه کتابی مورد توجه قرار گیرد باید ذائقه مخاطب را به مطالعه آن تحریک کرد که در اینجا کتابداران دارای نقش مهم و اساسی هستند.

مدیرکل منابع نهاد با بیان اینکه اغلب مراجعه‌کنندگان نمی‌دانند چه عنوان و یا حتی در چه موضوعی مطالعه داشته باشند، گفت: لازمه ایفای نقش موثر کتابداران، اشراف آنان به محتوا است. داشته‌ها و اندوخته‌های کتابداران با مشارکت فعالانه در کلاس‌های گفتگو محور این دوره‌های آموزشی به اشتراک گذاشته می‌شود و نظرات اصلاحی و پیشنهادی کتابداران نسبت به منابع ارسالی به کتابخانه‌های عمومی نیز لحاظ خواهند شد.

رمضانی با اشاره به این که بیش از ۳۲۰ نفر برای این دوره داوطلب شده بودند، گفت:‌ جمع حاضر در این دوره با توجه به محدودیت‌هایی نظیر لزوم عدم تعطیلی کتابخانه‌ها انتخاب شدند و کتابداران شرکت کننده باید بتوانند سفیر این دوره برای دیگر همکاران باشند.

پيش از اين اداره کل منابع نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، شش دوره آموزشی مشاوره کتابدار را با حضور داوطلبانه کتابداران ۱۶ استان کشور برگزار کرده است.

کد خبر 2932677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha