۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

آموزگار به همتای آلمانی‌اش نامه نوشت؛

فاصله گرفتن نمایشگاه فرانکفورت از رویکرد حرفه‌ای/ تجدیدنظر کنید

فاصله گرفتن نمایشگاه فرانکفورت از رویکرد حرفه‌ای/ تجدیدنظر کنید

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران خواستار تجدیدنظر مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در نشست خبری این نمایشگاه که سخنران آن سلمان رشدی نویسنده مرتد و صاحب کتاب «آیات شیطانی» است، شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از همتای آلمانی خود خواست تا با انتقال آزردگی و نگرانی‌های ناشران مسلمان در سراسر جهان و از جمله در ایران به مدیران نمایشگاه کتاب فرانکفورت به خاطر دعوت آنها از سلمان رشدی نویسنده مرتد برای سخنرانی در نشست خبری دوره شصت و هفتم این نمایشگاه، زمینه تجدید نظر در این برنامه را فراهم کند.

نامه محمود آموزگار که یک نسخه از آن در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفته به شرح زیر است:

جناب آقای هاینریش رایتمولر
رئیس محترم اتحادیه ناشران آلمان

با سلام و احترام

شصت و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۱۴ اکتبر آغاز خواهد شد، بی‌گمان نمایشگاه کتاب فرانکفورت به دلیل رویکرد حرفه‌ای و صنفی و تعامل نزدیک با ناشران همه کشورها با اعتقاد مختلف و ایجاد یک فضای اقتصادی حرفه‌ای برای ایشان، به مهمترین رویداد حوزه نشر در جهان بدل شده است و مشارکت و بازدید تخصصی چندصد هزار نفر در هر سال، موید این ادعاست.

همکاری‌های فی‌مابین اتحادیه ناشران آلمان و به ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با صنعت نشر کشورمان و تشکل‌های نشر و به خصوص اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، همواره بر علاقه همکاران ناشر ایرانی برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت افزوده و به توسعه همکاری‌های حرفه‌ای و صنفی منجر شده است.

استحضار دارید که نمایشگاه کتاب فرانکفورت در مراسم افتتاحیه پیش‌رو، از آقای سلمان رشدی جهت سخنرانی دعوت به عمل آورده که آثار ایشان موجب جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان در جهان شده است. اقدام مزبور علاوه بر آزردگی همکاران ناشر مسلمان در سراسر جهان و از جمله در ایران، بیانگر فاصله گرفتن نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از رویکرد حرفه‌ای و صنفی و نفوذ شائبه‌های ایدئولوژیک در حوزه نشر است که به افزایش افراطی‌گری و تشدید فاصله‌های فرهنگی بین کشورها و ملتها منجر خواهد شد.

از جنابعالی درخواست می‌نماییم که ضمن توجه به نگرانی‌های یاد شده وانتقال آن به مدیران نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ترتیبی اتخاذ نمایند که در برنامه افتتاحیه تجدیدنظر شود.

کد خبر 2933291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha