۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱

آرامی در موافقت با آخوندی:

دولت در پروژه مسکن مهر کار جهادی کرده است

دولت در پروژه مسکن مهر کار جهادی کرده است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر دولت قبل و یا دولت بعد هم بیاید، وضع مسکن مهر بهتر از این نخواهد شد، گفت: در پروژه مسکن مهر این دولت کار جهادی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی، منصور آرانی در مخالفت با استیضاح گفت: وزارت راه تنها یک وزارتخانه پیمانکاری نیست بلکه یک وزارتخانه اقتصادی است؛ پس وزیر آن باید نگاه اقتصادی و استراتژیک داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی بین وزیر راه و کمیسیون عمران مجلس وجود داشته است، افزود: وزارت راه در حال تغییر رویکرد است و از وزارتخانه دولتی به وزارتخانه‌ای که با بخش خصوصی کار می‌کند، در حال تبدیل شدن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۵۴۳ کیلومتر راه به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی از سوی این وزارتخانه قرارداد بسته شده است و این نشان‌دهنده جذب سرمایه‌های غیردولتی برای اتمام پروژه‌های راه و شهرسازی توسط وزارتخانه راه و شهرسازی است.

آرامی گفت: برای اتمام پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی ۱۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه لازم است؛ در حالی که امسال اعتبار این وزارتخانه ۶۴۰ میلیارد تومان بوده است. پس وزارتخانه مذکور چاره‌ای ندارد جز اینکه به سراغ جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه انجام پروژه مهر به این سادگی‌ها نیست، گفت: من پروانه ۴۰ هزار مسکن مهر را به عنوان شهردار صادر کردم و با جرات می‌گویم اگر دولت قبل بیاید و حتی دولت بعدی هم روی کار آید، وضع مسکن مهر بهتر از این نخواهد شد.

وی افزود: در دولت گذشته شورای هماهنگی دستگاه‌ها در نامه‌ای به آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت نوشت که وضع مسکن مهر اسفبار است.

این نماینده مجلس گفت: در سال ۹۱ اعلام کردند که پروژه های مسکن مهر پیشرفت خوبی ندارد. تحریم‌ها هم بعد از سال ۹۱ اعمال شد، اما منصفانه باید گفت که با تمام این مشکلات، پروژه مسکن مهر در سال‌های گذشته به خوبی پیش رفته است.

این نماینده مخالف با استیضاح وزیر راه خاطرنشان کرد: در دولت قبل ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر واگذار شد و در این دولت نیز ۵۰۰ هزار واحد واگذار شده است؛ بنابراین کار جهادی صورت گرفته است.

کد خبر 2933307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha