۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان اعلام کرد:

شناسایی ۷۱ واحد پذیرایی غیر مجاز در شهرستان های لرستان

شناسایی ۷۱ واحد پذیرایی غیر مجاز در شهرستان های لرستان

خرم آباد - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۷۱ واحد پذیرایی غیرمجاز در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و ازنا شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان لرستان اظهار داشت: روز پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری مراسمی در استان با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد که با توجه به اینکه با درگذشت جمع کثیری از مسلمانان در فاجعه منا مصادف شد بسیاری از برنامه های این مراسم حذف شد.

وی شعار جهانی گردشگری امسال را «یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت شغلی» خواند و عنوان کرد: در ایران نیز نام «هر گردشگر یک فرصت به عنوان شعار سال این حوزه انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه لرستان از ظرفیت ها و پتانسیل های بالای گردشگری برخوردار است ادامه داد: وضعیت پساتحریم یک فرصت طلایی برای کشور و به ویژه لرستان است چراکه با توجه به موقعیت جغرافیایی لرستان حضور گردشگران مذهبی می تواند باعث ایجاد اشتغال در این استان شود.

سلیمانی به اقدامات استاندار لرستان در خصوص افزایش تعداد هتل در استان اشاره کرد و بیان داشت: اخیرا شاهد کلنگ زنی هتل پنج ستاره بنیاد مستضفان بودیم همچنین با پیگیری های استاندار ظرفیت هایی مانند هتل های صخره ای، هتل کیو، هتل شاپورخواست و هتل عطر که در سنوات گذشته به دلیل عدم نقدینگی و سوءمدیریت راکد بودند در حال احیا هستند.

وی به ایجاد زیرساخت هایی مانند راه آهن، چهارخطه ها و برقراری پروازهای فرودگاه خرم آباد در استان اشاره کرد و افزود: با اقدامات نیروهای انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی، استان لرستان یکی از امن ترین استان های کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان به برگزاری نخستین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی خارجی گردشگری ایران با اصناف، دفاتر و فعالان گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: این گردهمایی از ۲۱ تا ۲۳ مهرماه در هتل زاگرس بروجرد با حضور استاندار لرستان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و معاون گردشگری ایشان برگزار می شود.

سلیمانی بیان داشت: در این گردهمایی ۱۵۰ نفر از فعالان عرصه گردشگری، هتل داری و خدمات مسافرتی و همچنین تورگردانان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری حضور دارند.

وی به حضور نمایندگان ۱۵ کشور خارجی نیز در این گردهمایی اشاره کرد و افزود: در حاشیه این گردهمایی برپایی نمایشگاه صنایع دستی، شب فرهنگی و معرفی ظرفیت های استان را داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شناسایی ۷۱ واحد پذیرایی غیرمجاز در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و ازنا اشاره کرد و ادامه داد: کار بررسی واحدهای پذیرایی شهرستان های پلدختر، الشتر و نورآباد نیز در حال بررسی است.

سلیمانی تصریح کرد: این واحدهای پذیرایی غیرمجاز معضل بزرگی برای استان هستند که در برخی از آنها عدم کنترل موارد بهداشتی، توزیع مواد مخدر و مسائل منکراتی اتفاق می افتد که باید کمیته ای برای ساماندهی آنها تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسات قبل کارگروه گردشگری، مصوب شده شهرداری و امور اراضی عوارض تغییر کاربری دریافت نکنند ادامه داد: اخیرا ما مراجعه کنندگانی داشتیم که شهرداری از آنها درخواست ۳۰۰ میلیون تومان عوارض داشته است.

 بنا بر این گزارش، در پایان این جلسه از مسئولان دستگاه های برگزیده در ستاد نوروزی استان تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 2935990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha