۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۴:۴۵

هاموند مطرح کرد:

شروط انگلیس برای ماندن در بین کشورهای اتحادیه اروپا

شروط انگلیس برای ماندن در بین کشورهای اتحادیه اروپا

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به برگزاری همه پرسی در انگلیس در مورد خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواستار اصلاحات جدی در قوانین این اتحادیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به برگزاری همه پرسی درباره تداوم عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شرایطی برای ماندن این کشور در بین اعضای اروپایی ذکر کرد.

وی گفت: انگلیس به طور حتم همه پرسی برای ماندن یا جدا شدن از اتحادیه اروپا در سال آینده را برگزار خواهد کرد ولی در صورت اصلاحات قوانین در این اتحادیه احتمال ماندن در بین کشورهای اتحادیه اروپا بالا می رود.

فیلیپ هاموند هشدار داد اگر اصلاحات مد نظر انگلیس در ساختارها و عملکرد اتحادیه اروپا ایجاد نشود، شهروندان انگلیسی به خروج کشورشان از این اتحادیه رای مثبت خواهند داد.

وی گفت: البته معلوم نیست همه پرسی در چه تاریخی برگزار شود ولی مسئله مهم این است که در صورت عدم رعایت شرایط لازم مدنظر انگلیس در اتحادیه اروپا این کشور تعهدی برای رعایت قوانین این اتحادیه نخواهد داشت.

موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بعد از شدت گرفتن بحران مهاجران در این به شکلی جدی مطرح شد. انگلیس می گوید اتحادیه اروپا به خاطر وسعت بیش از حد نمی تواند بر مشکلاتی از این دست غلبه کند.

کد خبر 2936238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha