۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳

مدیرکل اخبار استانی خبرگزاری مهر خبر داد:

برگزاری همایش «ضرورت های ملی محیط زیست از نگاه رسانه»در استان‌ها

برگزاری همایش «ضرورت های ملی محیط زیست از نگاه رسانه»در استان‌ها

گرگان - مدیر کل اخبار استانی خبرگزاری مهر از برگزاری همایش ضرورت های ملی محیط زیست از نگاه رسانه خبر داد و گفت: این خبرگزاری تلاش دارد تا در حوزه محیط زیست با حضوری مطالبه گر و منصفانه ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهرٰ سید نوید برکچیان در همایش ضرورت های ملی محیط زیست از نگاه رسانه اظهار داشت: احتمالا با من هم عقیده اید که اگر بخواهیم برای احوال زمین و منابع طبیعی داستانی روایت کنیم، اگر این روایت به داستانی وحشتناک و رعب آور تبدیل نشود، به طور حتم داستانی غمبار و غمناک خواهد شد.

وی تصریح کرد: اوضاع زمین خوب نیست و این امر آنقدر بدیهی است که بیشتر صحبت کردن درباره آن حمل بر نا آگاهی فرد صحبت کننده می شود و شاید اگر نگاه دقیق به این موضوع بیندازیم خواهیم دید که در این باره وظیفه خودمان را به خوبی انجام نداده ایم.

مدیرکل اخبار استانی خبرگزاری مهر افزود: ما هم در مقام شهروند و مردمی که از محیظ زیست بهره مند هستیم و هم در مقام مدیران تصمیم گیرنده و هم در مقام رسانه ای که مطالبه گر و دیده بان است  به وظایفمان خوب عمل نکرده ایم و برای مهار این موضوع و اندیشیدن چاره برای حفظ محیط زیست ناگزیریم همه به نقش مان توجه کرده و این رسالت را به طور جدی دنبال کنیم.

برکچیان یادآور شد: تخریب های عامدانه و رفتارهای نابهنجار بهره مندان از محیط زیست، تصمیم هایٰ عجولانهٰٰ، نابخردانه و غیر کارشناسی برخی از مدیران تصمیم گیرنده در حوزه محیط زیست و عدم ایفای نقش رسانه ها هرچند تمام دلایل برای به وجود آمدن این وضعیت نیست ولی جزو مهمترین دلایل این وضعیت نابسامان به حساب می آید.

وی عنوان کرد: آموزش، فرهنگ سازی، مطالبه گری و تذکر دهی از مهمترین فعالیت های ایجابی است که می تواندبرای برون رفت از این وضعیت کمک کننده باشد که البته تمام این موارد به عهده متولیان و دست اندرکاران استانی است.

برکچیان گفت: خبرگزاری مهر تلاش دارد تا در حوزه محیط زیست با حضوری کنشگر، مطالبه گر، دلسوزانه و منصفانه با اولویت اول در تمامی استان هایی که با چالش محیط ریست دست به گریبان هستند ورود پیدا کند.

وی افزود: از ۳۱ دفتر سرپرستی حبرگزاری مهر در استان های مختلف خواسته ایم در حوزه محیط ریست ورود جدی داشته باشند و دفاتر استانی به مراکز رصد و دیده بانی تبدیل شده و به صورت غیر منفعل این مقوله را دنبال کنند.

برکچیان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات خبرگزاری مهر  تعریف موضوعات مشترک استانی در قالب پرونده های ویژه استانی است که یک موضوع مشترک را در زوایای مختلف بررسی می کند و در دومین پروند ویژه موضوع کمبود آب و ابعاد مختلف آن در ۳۱ استان مورد بررسی قرار گرفت و خبرنگاران و سرپرستان هر استان به مثابه یک مطالبه گر در استانها این موضوع را دنبال کردند که در این باره نزدیک به ۶۰ گزارش تولید شد.

وی افزود: خبرگزاری مهر تلاش دارد تا حرکتی که در استان گلستان و با همکاری و همراهی مدیرکل محیط زیست این استان آغاز شده است را به حرکتی ماندگار و ادامه دار تبدیل کند.

برکچیان یادآور شد: در این همایش علاوه بر ارائه مسائل کارشناسی و طرح هفت سوال در حوزه چالش های محیط زیست از مدیران کل محیط زیست استان های مهمانٰٰ در یک حرکت نمادین سندی بین هفت خبرنگار و مدیران کل استانهای حاضر در نشست به امضا خواهد رسید تا آغاز حرکتی سیستماتیک در حوزه انجام وظیفه ما در قبال محیط زیست باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش به صورت سالانه ادامه داشته و گزارش کار حاصل از فعالیت ها در جلسات مشابه سالانه اطلاع رسانی شود.

کد خبر 2936278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha