۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵

رئیس دانشگاه خبر داد:

جمع آوری فاضلاب های شیمیایی دانشگاه شهید بهشتی

جمع آوری فاضلاب های شیمیایی دانشگاه شهید بهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: طی یک سال گذشته اقدام به جمع آوری فاضلاب های شیمیایی این دانشگاه کردیم تا این فاضلاب ها وارد آب های سطحی و زیر زمینی شهر تهران نشود.

محمد مهدی طهرانچی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در آزمایشگاه های مهندسی دانشگاه ها فاضلاب های شیمیایی تولید می شود که این فاضلاب ها بسیار خطرناک هستند و نباید به آب های سطحی و زیر زمینی وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به قدیمی بودن ساختمان های دانشکده های این دانشگاه موضوع تفکیک فاضلاب های شیمیایی وجود نداشت که از یک سال گذشته به منظور سلامت آب شهر تهران اقدام به تفکیک و جمع آوری فاضلاب های شیمیایی کرده ایم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: این دانشگاه در شمال شهر تهران قرار دارد و اگر فاضلاب های شیمیایی مربوط به آزمایشگاه های آن وارد آب شهر تهران شود مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: دانشگاه هایی که دارای آزمایشگاه های شیمی هستند با مشکل فاضلاب های شیمیایی مواجه اند که باید به صورت کلان در این زمینه برنامه ریزی جدی در کشور صورت گیرد.

وی تاکید کرد: تمامی دانشگاه های کشور باید در زمینه ایمن سازی فاضلاب های شیمیایی برنامه ریزی کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

کد خبر 2936320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha