۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۹

نشست اضطراری دفتر نخست وزیری ترکیه به دنبال انفجارهای آنکارا

نشست اضطراری دفتر نخست وزیری ترکیه به دنبال انفجارهای آنکارا

انفجاری که پایتخت سیاسی ترکیه را به لرزه درآورد، نخست وزیر این کشور را همزمان با افزایش احتمال مشارکت گروه های تروریستی در وقوع این حادثه، به تشکیل جلسه اضطراری واداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه، بلافاصله پس از اعلام خبر دو انفجار که در یکی از محله های آنکارا به وقوع پیوسته و بنا بر آمار اولیه موجب مرگ ۳۰ نفر و زخمی شدن ۱۲۶ نفر دیگر شد، دستور تشکیل نشستی اضطراری را برای بررسی موضوع صادر کرد.

بنابر اعلام منابع وابسته به دفتر نخست وزیری ترکیه، این نشست در ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی در دفتر کار داود اغلو و با حضور وزرای کشور، بهداشت و درمان، اطلاعات و همچنین فرماندار آنکارا و مدیرکل پلیس ترکیه تشکیل شد.

دو انفجار پی در پی در نزدیکی ایستگاه اصلی قطار شهری آنکارا و همزمان با تجمع صلح آمیز مردمی اتفاق افتاد که خواهان پایان درگیری نیروهای نظامی ترکیه و شبه نظامیان «پ ک ک» بودند.

در این میان، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز برنامه های روزانه خود را به منظور رسیدگی به شرایط ناشی از این حادثه لغو کرد.

از سوی دیگر، «فرانس پرس» نیز به نقل از یک مقام رسمی ترکیه که نامی از وی برده نشده، اعلام کرد که دولت آنکارا احتمال می دهد این انفجارها از سوی گروه های تروریستی سازمان دهی شده باشد.

در اخباری که پیشتر در این رابطه منتشر شد، دلیل اصلی انفجارها نامعلوم اعلام شده بود.

کد خبر 2937142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha