۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۸:۵۱

اقتصاد دانش بنیان؛ فواید و الزامات۸-

گسترش چتر حمایتی از شرکت ها برای تحقق اقتصاد دانش بنیان

گسترش چتر حمایتی از شرکت ها برای تحقق اقتصاد دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: باید چتر حمایتی از شرکت های دانش بنیان را گسترده تر کرد تا شاهد توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش در کشور باشیم.

عباس قوام در خصوص الزامات دستیابی به اقتصاد دانش بنیان در کشور به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر اقتصاد دانش محور و شرکتهای تولید کننده کالا و خدمات دانش بنیان به یکی از موضوعات مهم کشور تبدیل شده چرا که ارزش افزوده ناشی از تجاری سازی محصولات شرکتهای دانش بنیان می تواند منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی شود.

وی با اشاره به نقش پارکهای علم و فناوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد: در حال حاضر در استان کرمان شرکتهای دانش محور نوپا و تولید کننده کالا و خدمات به فعالیت مشغولند که اکثر این شرکتها در پارک علم و فناوری استان کرمان مستقر هستند.

قوام بر نقش تحول آفرین شرکتهای دانش بنیان تاکید کرد و گفت: شرکتهای دانش بنیان می توانند موجب تغییر رویکرد دانشگاه ها و حرکت آنها بسوی دانشگاه های کار آفرین شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با تاکید بر اینکه شرکتهای دانش بنیان از پایه های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند، ادامه داد: امیدواریم که این شرکتها بتوانند نقش و تاثیر خود را در این مورد بخوبی به انجام رسانند.

وی عنوان کرد: باید ساز و کارهای لازم برای رشد و توسعه شرکتهای دانش بنیان فراهم شود تا نیروی متبحر و دانشی متمرکز در این شرکتها مشغله های جانبی نداشته و فرصت کافی برای تمرکز بر توسعه دانش فنی و محصولات دارای فناوری بالا داشته باشند.

وی افزود: به هر حال کشور ما کشوری در حال توسعه است و پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان می توانند نقش تعیین کننده ای در این مسیر داشته باشند و اقتصاد مبتنی بر دانش را در کشور نهادینه کنند.

قوام با بیان اینکه به همین دلیل باید چتر حمایتی مناسبی برای این شرکتها جهت گسترش اقتصاد دانش محور فراهم شود، تاکید کرد: کشورهای توسعه یافته و صنعتی در این راستا کارخانه های تولیدی خود را تعطیل کرده و با تحقیق و توسعه مداوم تنها به تولید و فروش دانش فنی مشغولند و عملا به کسب ثروت از دانش می پردازند و ما هم باید همین مسیر را در پیش بگیریم.

کد خبر 2937942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha