۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل:

توافق ایران با ۱+۵ نشان‌دهنده ارزش دیپلماسی صبر و تحمل است

توافق ایران با ۱+۵ نشان‌دهنده ارزش دیپلماسی صبر و تحمل است

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه ایران نفوذ زیادی در دنیا دارد، گفت: توافق ایران با ۱+۵ نشان‌دهنده ارزش دیپلماسی صبر و تحمل است.

به گزارش خبرنگار مهر، «یان‌الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی در کل منطقه پرچالش است، گفت: بحران سوریه، یمن و عراق باعث درد و رنج و بی‌ثباتی شدید شده که خطرهای جنگ‌های نیابتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی دائم در حال افزایش جمعیت هستند، افزود: ما باید به سرعت محیط صلح‌آمیز خلق کرده و از راهکارهایی همچون مذاکره استفاده کنیم.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: مناقشه اسرائیل و فلسطین چالش بزرگی برای دنیا و منطقه است.

وی با بیان اینکه ایران نفوذ زیادی در دنیا دارد، خاطرنشان کرد: ما در سازمان ملل این موضوع را پیگیری می‌کنیم که ایران چطور با این نفوذ در منطقه صلح ایجاد کند.

یان‌الیاسون گفت: توافق ایران با ۱+۵ نشان‌دهنده ارزش دیپلماسی صبر و تحمل است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل متحد برای از بین بردن استعمار و ایجاد صلح در مناطق جنگی تلاش می‌کند، یادآور شد: مبارزه با بیماری و گرسنگی جزو برنامه‌های ما بوده است.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه برای تحقق برخی برنامه‌های خود روی ایران حساب می‌کنیم، گفت: احتیاج داریم ایران از توافقات تغییرات اقلیمی که در تاریخ تصویب شده، حمایت کند.

یان‌الیاسون با اشاره به اینکه سازمان ملل تلاش زیادی برای تقویت صلح دارد، افزود: جنگ سوریه پیامدهای بدی داشته است، ما شاهد اتفاقات بدی در سواحل ترکیه و جاده‌های اتریش بوده‌ایم.

وی یادآور شد: لازم است این جنگ هر چه زودتر پایان یابد و ما برای حل صلح‌آمیز مناقشات تلاش می‌کنیم.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: باید جلوی افراطی‌گری خشونت‌آمیز را در دنیا بگیریم.

کد خبر 2938634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha