۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲

رئیس نگهداری و تعمیرات خطوط لوله منطقه اصفهان هشدار داد:

توجه به ممنوعیت راه سازی و ساخت وساز در حریم خطوط لوله نفت اصفهان

توجه به ممنوعیت راه سازی و ساخت وساز در حریم خطوط لوله نفت اصفهان

اصفهان- رئیس نگهداری و تعمیرات خطوط لوله منطقه اصفهان گفت: برخی مردم و ادارات با ماشین آلات و بدون توجه به تابلوهای هشدار اقدام به کشاورزی،راه‌سازی و ساخت ساز درحریم خط لوله نفت کرده اند.

حسن موذنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آشنایی نداشتن مردم با خطرات و پیامدهای تعرض به حریم خطوط لوله نفت از دغدغه‌های پیش روی این شرکت است.

وی بیان داشت: متاسفانه برخی مردم و ادارات مختلف با استفاده از ماشین آلات کشاورزی و مکانیکی و بدون توجه به تابلوهای نشانگر اقدام به کشاورزی، راه سازی و ساخت و ساز در حریم خط لوله نفت می‌کنند که این کار ضمن خطرات فزاینده جانی و مالی، سبب هدر رفت سرمایه ملی و مخاطرات زیست محیطی می‌شود.

رئیس نگهداری و تعمیرات خطوط لوله منطقه اصفهان اظهار داشت: مردم می‌توانند از طریق مارکرها که به نوعی علائم هشدار دهنده است نسبت به موقعیت لوله ها مطلع شده و به منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی، با استعلام و صدور مجوز و هماهنگی‌های لازم از طریق این شرکت، نسبت به انجام فعالیت‌های مجاز با رعایت حریم خطوط اقدام کنند و در صورت مشاهده حوادث مرتبط با آن سریعاً با شماره تلفن درج شده بر روی تابلو تماس حاصل کنند.

وی اشاره کرد: به منظور شناسایی مسیر خطوط انتقال مواد نفتی، افزایش ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث، بیش از ۳ هزار مارکر (تابلو هشدار) فلزی در مسیر خط انتقال نفت خام مارون به اصفهان نصب شد.

موذنی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۲۰ مارکر نصب و رنگ آمیزی شد که از این تعداد ۲۷۰ مارکر جدید و دو هزار و ۷۵۰ مارکر نیز رنگ آمیزی و اطلاعاتی شامل؛ آرم شرکت، قطر و کیلومتر خط و تلفن تماس در شرایط اضطراری بر روی آنها درج شد.

وی اضافه کرد: منطقه اصفهان دارای ۴۳۵ کیلومتر خط لوله و ۳۶۰ کیلومتر خطوط انتقال فرآورده نفتی است.

کد خبر 2938754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha