۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹

آذربایجان غربی؛

امسال شاخص بهره مندی روستاها از آب سالم به ۸۳ درصد می‌رسد

امسال شاخص بهره مندی روستاها از آب سالم به ۸۳ درصد می‌رسد

ارومیه - مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا طی سالجاری شاخص بهره مندی روستاهای استان ازآب آشامیدنی سالم وبهداشتی به ۸۳ درصد می‌رسد.

کاظم محمدی اقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ۸۰ درصد است افزود: هم اکنون عملیات آبرسانی به ۲۶۰ روستای استان در دست اجراست.

وی با بیان اینکه از دو هزار و ۸۳۹ روستای استان، دوهزار و ۳۳۶ روستا از آب آشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردار هستند عنوان کرد: از تعداد کل روستاهای برخوردار، یک هزار و ۸۱۹ روستا با ۹۳۳ هزار و ۸۰۸ نفر جمعیت از خدمات مستقیم شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند.

محمدی اقدم اعتبارات مصوب سال جاری را ۶۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: ازاین میزان درشش ماهه نخست امسال ۱۱۰ میلییارد ریال اختصاص یافته است.

وی در ادامه از بهره برداری از طرح های آبرسانی به ۶۲ روستای آذربایجان غربی تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با اتمام و بهره برداری از این طرح‌ها، شش هزار و ۹۲۷ خانوار روستایی با ۲۸ هزار و ۹۴۵ نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

محمدی اقدم بااعلام اینکه درحال حاضر ۱۷۶ پروژه آبرسانی درسطح ۲۴۲ روستای استان درحال اجرا هستند افزود: پیش بینی می‌شود برای اتمام این طرح‌ها، بالغ بر ۴۰۰ کیلومترخط انتقال وشبکه توزیع، حفر بیش از ۵۰ حلقه چاه و ۶۰ باب ایستگاه پمپاژ احداث واجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کمبود بارش وخشکسالی های اخیرباعث کاهش کمیت آب آشامیدنی در ۲۵۰ روستای استان شده است افزود: شرکت آب وفاضلاب روستایی تمام همت وتلاش خودرا بعمل آورد تا با خروج از فصل تابستان واوج مصرف آب، مشکلی برای روستائیان بوجود نیاید.

محمدی اقدم تأمین آب مورد نیاز مناطق دارای مشکل از دیگر مناطق، تعمیق چاه‌های موجود وحفرچاه های جدید را ازجمله اقدامات انجام یافته برای بالا بردن کمیت آب عنوان کرد.

وی میانگین سرانه مصرف آب آشامیدنی درروستاها را ۱۵۰ لیتر درشبانه روز اعلام کرد واظهار داشت: این رقم در روستاهای استان آذربایجان غربی ۳۰۰ لیتر درشبانه روز است که طلب می‌کند مردم درجهت صرفه جویی ومصرف بهینه آب گام بردارند.

کد خبر 2938827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha