۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷

رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه علمیه خواهران کشور:

۶۰ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه کشور مشغول به تحصیل هستند

۶۰ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه کشور مشغول به تحصیل هستند

دشتی- رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه علمیه خواهران کشور گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار طلبه خواهر در ۴۷۰ حوزه علمیه کشور مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خلج ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح ساختمان مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهر خورموج اظهار کرد: این تعداد طلاب در سطح دو کارشناسی، سطح سه کارشناسی ارشد و سطح چهار مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: تاکنون نیز ۷۰ هزار طلبه فارغ التحصیل شده‌اند که در نقاط  مختلف کشور مشغول به تبلیغ دین هستند.

خلج با تقدیر از تلاش‌های آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر در توسعه حوزه‌های علمیه در سطح استان بوشهر، بیان کرد: تا قبل از حضور آیت الله صفایی‌بوشهری چهار مدرسه در شهرستان‌های گناوه، برازجان، بوشهر و کنگان وجود داشته  ولی هم‌اکنون تعداد حوزه‌های علمیه این استان به ۱۰ مدرسه رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد طلاب خواهر در استان بوشهر از ۳۰۰ نفر به هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر تعامل و همدلی خوبی بین مسئولان استان بوشهر وجود دارد.

رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه علمیه خواهران کشور بیان کرد: با تلاش‌های صورت در سطح استان و به‌ویژه آیت‌الله صفایی بوشهری، ۳۲ هزار متر مربع زمین برای احداث مدارس تملک شده است.

خلج ادامه داد: همچنین ۲۱ هزار مترمربع زمین در آن فضاسازی شده که حدود ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که از این مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و ملی است.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، فرماندار دشتی، امام جمعه خورموج، مدیران شهرستان و طلاب حوزه علمیه خواهر و برادر شهرستان نیز حضور داشتند.

کد خبر 2939714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha