۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

سردارهمدانی مرد جهاد بود/ انقلاب اسلامی نقطه رهایی ازسلطه استکبار

سردارهمدانی مرد جهاد بود/ انقلاب اسلامی نقطه رهایی ازسلطه استکبار

کرمانشاه- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مسلمانان با انقلاب بزرگ امام (ره) از گورستان ساخته دست قدرتهای بزرگ بیدار شده تا نقطه عطفی برای رهایی امت اسلام از سلطه استکبار شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی صبح امروز چهارشنبه در مراسم یادبود سردار شهید حاج حسین همدانی که در محل حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم پیام عاشورا را احیای احکام الهی، فروپاشی حکومت فاسقان و ظالمان و تحقق حقیقت اسلام دانست و گفت: شهادت امام حسین (ع) یک شهادت آگاهانه بود و امام می دانستند که شهید خواهند شد و اهل بیتشان اسیر می شوند اما علی رغم این موضوع میدان جهاد را ترک نکرد و ایستاد.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا برای همه ما درس بود، افزود: هیچ چیز نباید مانع از حضور در عرصه جهاد شود و این عرصه را به هیچ دلیلی نمی توان ترک کرد و جاودانه شدن واقعه عاشورا نیز به همین دلیل است.

سلامی همچنین با بیان اینکه سعادت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت عبور می کند، تصریح کرد: پیام عاشورا این است اگر جامعه ای لباس جهاد بپوشد آن جامعه عزیز است و اگر این لباس را از تن به در کند خداوند لباس ذلت را بر آن می پوشاند.

همدانی یک اسطوره تاریخ ساز بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهید همدانی، گفت: برای تجلیل از مقام یک مجاهد بزرگ و فرزند امام حسین (ع) در اینجا جمع شده ایم. یک اسطوره تاریخ ساز و یک مجاهد به نام سردار شهید حسین همدانی که شما مردم دلاور کرمانشاه که به مردانگی، محبت و وفای به عهد مشهور هستید با سند هزاران شهید، ایثارگر و جانبازتان مقابل دشمن ایستاده و تکیه آرام بخشی برای این مجاهدان خدا شدید.

وی اظهار داشت: سردار همدانی مرد عقیده و جهاد بود و در سال های نزدیک در جوار حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در دفاع از ملت مسلمان سوریه ایفای نقش می کرد و در صفوف اول مبارزه ایستاده بود.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: حاج حسین همدانی رهرو دستان بریده حضرت ابوالفضل(ع) در دفاع از حرم خواهرش است و وی در مسیر یک تاریخ روشن پیش می رفت و یک لحظه لباس جهاد را از تن به در نکرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران ما سرمایه هایی چون سردار همدانی را در اختیار داشته و دارد، گفت: با وجود این سرمایه ها در دنیایی از فتنه های عظیم دارای عزت و امنیت هستیم و با اقتدار در مقابل مستکبران ایستاده ایم.

سلامی ادامه داد: وقتی امام (ره)  فرمان به نبرد داد کسانی چون سردار همدانی به دور از شهرت طلب های رایج و مرسوم انسان ها و بی توقع، گمنام و خاموش در هر میدانی در قلب حادثه حاضر شدند.

وی سردار همدانی را به عنوان یک نابغه نظامی معرفی کرد افزود: این سردار بزرگ دشمن را به خوبی می شناخت و هر گاه سخن می گفت یک حرف نو داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از مراسم تشییع سردار همدانی، اظهار داشت: خداوند او را عزیز کرده بود و مردمی که حتی یکبار او را ندیده بودند از هم سبقت گرفته و خود را به تابوت او را می رساندند تا خود را به فضیلت رسانده و این همان جاودانگی است.

استکبار به دنبال ذبح هویت مسلمانان است

سردار سلامی در ادامه به تجاوزگری های استکبار در طول سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: دنیای استکبار در این سال ها برای از بین بردن هویت مسلمانان تلاش کرده و نقشه کشیده اند و جهان اسلام را تکه تکه کرده و هر تکه را استعمارگری از غرب از آن خود کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: استکبار هویت مسلمانان را ذبح کرده و ده ها سال است که مسلمانان را تحقیر کرده، پوشش را از چهره زنان مسلمان برداشته و چهره آنان را نقاشی کرده است.

سلامی با بیان اینکه دشمنان با یک حمله فرهنگی به دنبال غارت هویت مسلمانان هستند، افزود: آنان سال هاست که بر روی نفت مسلمانان نشسته و طوفان های آتش را بر آنان روا داشته است و اینهاست که تحت سیاست های متجاوزکارانه آمریکا و اسرائیل به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: استکبار زخم های زیادی بر پیکر اسلام زده و خنجر مسمومش را در قالب رژیم صهیونستی بر پهلوی مسلمانان فرو برده است و دیکتاتورها را بر سرنوشت مسلمانان حاکم کرده اند و البته نقشه های استکبار برای شکستن پیکره جهان اسلام واقعی است و ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: طی ۳۷ سال همه جنگ ها در غرب آسیا و در حوزه مسلمانان بوده است و در یک سوی این جنگ ها همواره آمریکا و انگلیس حضور داشته اند.

سلامی با تاکید بر اینکه تقابل اسلام و استعمار یک واقعیت جدی است، گفت: امام(ره) سکان سرنوشت مسلمین را به سمت ساحل نجات به دست گرفت و بیداری مسلمانان را رقم زد و مسلمانان با انقلاب بزرگ امام (ره) از گورستانی که قدرت های بزرگ بر ایمانشان ساخته بودند بیدار شدند و انقلاب اسلامی نقطه عطف برای رهایی از سلطه مستکبران شد.

نمی توانیم اجازه تداوم سیاست های استکبار را بدهیم

وی در ادامه تصریح کرد: داستان سردار همدانی این است ما نمی توانیم اجازه دهیم سیاست های مستکبران ادامه یابد و اینکه فصل سیطره تمام شده و ما در حال فتح قله ها هستیم.

سلامی اظهار داشت: از ۳۷ سال پیش که امام آن خروج الهی را آغاز کرد و پرچم را به دست رهبر معظم انقلاب سپرد استکبار هر نقشه ای که کشیده ناکام بوده است و دیگر خبری از نقشه های آمریکا برای خاورمیانه شنیده نمی شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران افزود: آمریکایی که قرار بود امنیت را برای رژیم صهیونیستی تامین کرده و سلطه خود را در جهان گسترش دهد امروز در باتلاق این سیاست خود فرو رفته است.

وی گفت: نفس های آمریکا به شماره افتاده و استعمار علی رغم هیکلی بزرگ دچار استخوانی پوسده شده و دیگر رمقی در آنها نمی بینیم و این به خاطر این است که فرزندان شما در دنیا می درخشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: همه جبهه های فعال استکبار به جنگ ما آمده اما ما هنوز اول راه هستیم و همه ظرفیت های جهان اسلام هنوز نشان داده نشده است.

سلامی به ترور دانشمندان کشور و دیگر اقدامات دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: الان آمریکا دیگر قدرتی ندارد و این محصول ایران بزرگ است که نامش الهام بخش روحیه جهاد و قلب جهان اسلام است. امروز مسلمانان از نفس امام و رهبری روحیه گرفته و می جنگند و دشمنان را با شکست مواجه می کنند.

وی تصریح کرد: هر جا نفس های شهدای ما مثل حسین همدانی حضور دارد لشکر اسلام پاینده است و این شاهکار انقلاب اسلامی است و هنر انقلاب این است که دشمن با تحریم و حتی تهاجم فرهنگی نتوانسته جوان های ما را از صحنه های انقلاب دور کند.

کد خبر 2940403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha