۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵

رئیس اداره استاندارد گلپایگان خبر داد:

تجهیز آزمایشگاه‌ صنایع غذایی و ساختمانی اداره استاندارد گلپایگان

تجهیز آزمایشگاه‌ صنایع غذایی و ساختمانی اداره استاندارد گلپایگان

گلپایگان - رئیس اداره استاندارد گلپایگان گفت: تجهیز دو آزمایشگاه صنایع غذایی و مصالح ساختمانی اداره استاندارد گلپایگان كه تاكنون سه میلیارد ریال هزینه در برداشته به زودی به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امینی صبح چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی استاندارد، با بیان اینكه به دلیل نیاز ضروری مردم جهان به محصولات استاندارد، شعار بین المللی سال جاری را در این راستا «استانداردها زبان مشترك جهان» نامیده اند، اظهار داشت: وجود استاندارد در محصولات مورد نیاز جامعه بشری در هر نقطه از جهان نشان از مورد اطمینان بودن آن است.

وی افزود: به لحاظ اهمیت تولید محصولات استاندارد در كشور ایران نیز این امر با درایت و تدبیر مسئولان روز به روز در حال گسترش است و در دو سال اخیر توفیقاتی فراتر نسبت به سال های قبل از نظر رتبه جهانی بین ۱۶۳ كشور جهان كه رتبه ۳۱ را داشت به رتبه ۲۷ ارتقا یافته است و این نشان دهنده رشد چشمگیر سازمان استاندارد كشور و رشد ۵۰ درصدی مشاركت در تدوین استانداردهای بین المللی است.

رئیس اداره استاندارد گلپایگان با اشاره به اینكه سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ تدوین استاندارد در كشور انجام شده است، افزود: رشد چشمگیر تدوین استاندارد در ایران كه یك پویایی و حركت قابل تقدیر است راه را برای گسترش تولید محصولات استاندارد در راستای رضایتمندی مردم فراهم می كند.

امینی با ارائه گزارشی در راستای فعالیت اداره استاندارد در شهرستان گلپایگان تصریح كرد: در راستای وظایف خطیر این اداره اقدامات قابل توجهی اعم از نمونه برداری و بازدید طی شش ماهه ابتدای سال جاری در شهرستان های گلپایگان و خوانسار صورت گرفته كه بالغ بر ۲۵۰ مورد نمونه برداری و ۱۴۰ مورد بازدید و بازرسی از واحدهای تولیدی و ۸ مورد صدور پروانه بوده است.

وی ادامه داد: در راستای فعالیت های اداره استاندارد شهرستان گلپایگان ۳۵ مورد تمدید پروانه استاندارد و بیش از ۲۳۰ ساعت آموزش مسئولان كنترل كیفی صورت گرفته و ۸ مورد صدورمجوز برای دریافت پروانه استاندارد واحدهای تولیدی و ۱۴ مورد صدور تأیید صلاحیت میزان كنترل كیفی در شهرستان های گلپایگان و خوانسار انجام گرفته است.

رئیس اداره استاندارد گلپایگان به ۲۵ مورد اخطار به برخی واحدهای مستقر در شهرستان های گلپایگان و خوانسار اشاره كرد و افزود: دو مورد اخطارهای مذكور به متصدیان شهربازی، دو مورد پمپ گاز و دو مورد به مسئولان كنترل كیفی واحدهایی كه از لحاظ كسب نتایج آزمون یا كارخانه تولید مناسبی نداشتند و تعداد ۴ مورد ابطال پروانه با توجه به نتایج آزمون پروانه صورت گرفته و تعداد ۷ مورد تذكر به واحدها و دو مورد معدوم سازی حدود چهار هزار بطری دوغ ۲۰۰ سی سی و مقدار ۱۴۰ كیلوگرم پنیر پیتزا به علت عدم كیفیت محصول انجام شده است.

وی با بیان اینكه در راستای بازرسی ها دو مورد اعلام جرم واحدهایی كه مشكل ساز بوده اند به مراجع قضایی معرفی شده اند، تاکید كرد: نمونه برداری و كنترل واحدهای طلا با سنجش عیار طلا و كنترل ترازوهای اصناف با همكاری كسبه شهرستان به نحو شایسته صورت گرفته است.

امینی با اذعان به اینكه شهرستان گلپایگان سومین شهر پس از اصفهان و كاشان دارای اداره استاندارد است، افزود: در راستای بهره مندی هر چه بیشتر اداره استاندارد شهرستان نسبت به تجهیز دو آزمایشگاه صنایع غذایی و صنایع مصالح ساختمانی اقدام شده كه تاكنون سه میلیارد ریال در این راستا هزینه شده است.

کد خبر 2940412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha