۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲

همزمان با اکران در روز دانش آموز

مسابقه نقاشی با موضوع فیلم «شاهزاده روم» برگزار می شود

مسابقه نقاشی با موضوع فیلم «شاهزاده روم» برگزار می شود

تهیه کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» از اجرایی کردن طرح مسابقه نقاشی همزمان با اکران این فیلم در تاریخ ۱۳ آبان‌ماه خبر داد.

حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» با اعلام این خبر در توضیح جزئیات اکران این فیلم سینمایی به خبرنگار مهر، گفت: اجرایی کردن طرح مسابقه نقاشی همزمان با اکران فیلم «شاهزاده روم» انجام خواهد شد و قرار است این مسابقه در سه گروه سنی برگزار شود.

وی ادامه داد: از همین رو فراخوان این مسابقه در سه بخش نقاشی از کاراکتر، پلان و لوکیشن های فیلم برای سه مقطع تحصیلی اول تا سوم ابتدایی، چهارم تا ششم و هفتم تا نهم دبیرستان اعلام خواهد شد.

وی درباره اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در گروه سینمایی آزاد گفت: پروانه نمایش این فیلم سینمایی اواسط مردادماه به دست ما رسید و پخش این فیلم را به حوزه هنری سپردیم و با مؤسسه فرهنگی «بهمن سبز» قرار داد بستیم و قرار شد فیلم را در گروه سینمایی آزادی اکران کنیم اما با توجه به این مطلب که فیلم «محمد رسول الله (ص)» و «شیفت شب» در این گروه سینمایی اکران دارند، از شورای صنفی نمایش درخواست کردیم که این فیلم را در گروه سینمایی آزاد نمایش دهد.

جعفری یادآور شد: خوشبختانه شورای صنفی نمایش با درخواست ما موافقت کرد و قرار شد فیلم «شاهزاده روم» در گروه سینمایی آزاد اکران شود. بنابراین این انیمیشن سینمایی در تاریخ ۱۳ آبان‌ماه همزمان با روز دانش آموز اکران می شود.

تهیه کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» درباره تغییرات ایجاد شده در این فیلم انیمیشن گفت: در ایام جشنواره فیلم فجر عجله بسیاری برای رساندن فیلم به جشنواره داشتیم و نتوانستیم آخرین مراحل پردازش تصویری را انجام دهیم اما در حال حاضر با در نظر گرفتن بازتاب نمایش این فیلم انیمیشن در جشنواره فیلم فجر، پردازش تصویری نهایی «شاهزاده روم» انجام شده و با فیلمی کامل به استقبال مخاطبان سینمای ایران می رویم.

جعفری با اشاره به این مطلب که مخاطب اصلی این فیلم سینمایی دانش آموزان نوجوان هستند، متذکر شد: یکی از دلایلی که دوست داشتیم این فیلم سینمایی در مهرماه یا آبان‌ماه اکران شود این بود که مخاطب اصلی این فیلم سینمایی دانش آموزان نوجوان ۹ تا ۱۵ سال هستند بنابراین برای اکران این فیلم به آغاز سال تحصیلی نیاز داشتیم. در همین راستا سراغ مدارس رفتیم و در حال رایزنی برای آوردن نوجوانان از طریق مدارس به سالن های سینما هستیم.

پوستر جدید «شاهزاده روم» با توجه به مخاطبان فیلم طراحی شده است

همچنین هادی محمدیان کارگردان فیلم «شاهزداه روم» درباره طراحی مواد تبلیغاتی این فیلم سینمایی گفت: چند گروه طراح مشغول طراحی اقلام تبلیغاتی «شاهزاده روم» هستند و قرار است به رسم انیمیشن‌های سینمایی بین‌المللی، این فیلم هم دارای چند پوستر باشد و با توجه به گروه مخاطبان مختلف طراحی و در زمان‌های تعیین شده رونمایی می‌شوند.

وی افزود: پوستری که به تازگی رونمایی شده از جمله طرح های خود من است و پیش از این نیز هنگام برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پوستری برای مخاطبان جشنواره ای این فیلم طراحی کرده بودیم که گروه کودک و نوجوان مخاطب آن نبودند و نمی‌شد هنگام اکران فیلم در سینماهای کشور، باز هم از همان اثر استفاده کرد.

این کارگردان که فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است در ادامه با اشاره به طراحی لوگوی «شاهزاده روم» که در پوستر جدید استفاده شده است، گفت: لوگوی اول انیمیشن ما توسط مسعود نجابتی طراحی شده بود که متناسب با سلیقه مخاطبان بزرگسال است. لوگوی جدید فیلم نیز با توجه به مخاطب کودک طراحی و اجرا شده و در این لوگو از منحنی‌ها و اسپیرال‌هایی استفاده شده است که کودکان بیشتر می‌پسندند.

محمدیان تاکید کرد: لوگوی جدید با توجه به دخترانه بودن فضای «شاهزاده روم» و عاشقانه بودن قصه طراحی شده است و امیدوارم مخاطبان اصلی این فیلم که کودکان و نوجوانان هستند، آن را بپسندند.

انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» محصول گروه «هنر پویا»، کنسرسیوم مشترک موسسات «سلوک افلاکیان» و «هفت سنگ» است که در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توانست دو لوح تقدیر ویژه کسب کند. این انیمیشن درباره زندگی شاهزاده‌ای مسیحی و پاک‌دامن به نام «ملیکا» نوه قیصر کبیر روم است که دست سرنوشت او را به بلاد اسلامی می‌آورد و در نهایت مادر امام عصر (عج) می‌شود.

کد خبر 2940575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهار سانی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
      0 0
      ایا برای کودک چهار ساله ام مفید است
    • زري جوووووون ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
      0 0
      خيلي دوست دارم بببینم اي انيميشن رو ولي موفق به تماشا أين فيلم نميشم اگه فيلم رو در سي دي پخش كنين عالي ميشه
    • من ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
      0 0
      چه شرايطي براي گشيدن نقاشي است
    • سارا ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      0 0
      بسیار بسیار بسیار فیلم زیبایی بود و تا اخر به دنیا امدن حضرت مهدی فیلم رانشان میدهند هرکسی نبیند ضرر کرده است
    • فائزه شیرزاد ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
      0 0
      خیلی فیلمش قشنگ بود
    • یاسین نوروزی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
      0 0
      فیلم عالی و تاثیر گذاری بود این مسابقه ما رو خیلی خوشحال کرد از تمام عوامل سایت ممنونم
    • ملیکا قربانی ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      0 0
      خیلی خوب که مسابقه نقاشی داره و انمشن زیبایی بود