۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۲

مرجع عالیقدر شیعیان:

فلسفه قیام عاشورا در عزاداریهای ایام محرم تبیین شود

فلسفه قیام عاشورا در عزاداریهای ایام محرم تبیین شود

زنجان-مرجع عالیقدر شیعیان گفت: باید در عزاداریها برای اباعبدالله الحسین(ع) فلسفه قیام عاشورا به خوبی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیر غلامان، شعرا و مادحین استان زنجان افزود: قیام عاشورا از زوایایی مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و  مبلغان دینی در راستای تبین حقایق قیام اباعبدالله حسین (ع) اقدام کنند.

وی  بابیان اینکه صرف شناختن امام حسین (ع) ملاک نیست و حسینی ماندن مهم است ادامه داد: درصحنه‌ قیام کربلا انسان خداباوری را در وجود امام حسین (ع) مشاهده می‌کند.

آیت‌الله حسینی زنجانی افزود: بامطالعه واقعه عاشورا می‌توانیم به این نکته برسیم که قیام امام حسین (ع) برای نجات جان انسان‌ها بر پایه خداباوری و توحید بوده و این امام همام با گام گذاشتن در این مسیر به دنبال اشاعه فرامین اسلام بود.

مرجع عالیقدر شیعیان گفت: عزاداری شیعیان در سوگ سرور و سالار شهیدان، اشک ریختن برای سیدالشهدا (ع) موجب نجات فرد در دنیا و آخرت است.

آیت‌الله حسینی زنجانی افزود: وقتی فردی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) حضور یافته و برای مصائبی که ایشان و همراهانشان پشت سر گذاشتند گریه می‌کند گناهانش زدوده می‌شود و باید گفت این نهضت بسیار عظیم و بزرگ بوده و نباید از کنار آن به‌سادگی گذشت.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌های توحیدی در جهان با تأسی از فرهنگ عاشورایی به وقوع پیوسته است گفت: بزرگ‌ترین انقلاب‌های جهان در اقصی نقاط جهان با تاسی از قیام عاشورا شکل‌گرفته است و این قیام سرتاپا درس و عبرت و پند است و درس گرفتن از این واقعه حائز اهمیت است.

 

کد خبر 2941120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha