۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰

حسین­علی جاهد «مهارت­های پیش از تدریس» را آموزش می­ دهد

حسین­علی جاهد «مهارت­های پیش از تدریس» را آموزش می­ دهد

کارگاه آموزشی «مهارت­های پیش از تدریس» به کوشش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک ) با تدریس حسینعلی جاهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه آموزشی «مهارت­های پیش از تدریس» به کوشش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) دو­شنبه ۲۷ مهر، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰ برگزار می­ شود. این کارگاه که ویژه معلمان، مدرسان و اعضای هیئت‌علمی طراحی شده است در پی اهدافی از قبیل آشنایی با روان‌شناسی آموزش و یادگیری کودکان و بزرگ‌سالان، آشنایی با اخلاق و آداب حرفه‌ای آموزش و یادگیری و کسب مهارت در تدوین طرح درس موفق، می­باشد.

هزینه شرکت در کارگاه ۱۲۰۰۰۰ تومان است و برای دانشجویان ۳۰ درصد و اعضای هیئت‌علمی و انجمن­های علمی ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته‌شده است.

کارگاه «مهارت­های پیش از تدریس» با تدریس حسین­علی جاهد، عضو هیئت‌علمی و ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻣﺮﻛﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻭ  برنامه‌ریزی ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼﻣﻲ برگزار می­شود. وی تألیفاتی همچون «روش­ها و فنون تدریس»، «برنامه­ ریزی آموزشی و درسی»، «مدیریت آموزشی» و برگزاری ﻛﺎﺭﮔﺎﻩ­های ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ «ﻃﺮﺡ ﺗﺪﺭﻳﺲ ﻧﻴﺎﺯ ﻣﺤﻮر»، «دانش و مهارت تدریس»، «روش تدریس»، «مهارت­های ضمن تدریس» و ... را در کارنامه خود دارد.

موضوعاتی که در این کارگاه مورد بررسی قرار خواهند گرفت، به‌قرار زیر است:

-معرفي مکاتب چهارگانه روان‌شناسي تربيتي و نوع رويکرد هر کدام در اتخاذ روش‌هاي تدريس خود و نحوه تعامل با فراگير

-شناخت ويژگي‌هاي یادگیرندگان کودک و بزرگ‌سال از نگاه روان‌شناسي آموزش و يادگيري

-آشنايي با حيطه‌ها و سطوح يادگيري و نحوه تدوين اهداف و انتظارات یادگیری در اين حيطه‌ها

-نگاهي بر تأثيرات غيرمستقيم رفتارها بر يادگيرنده و نوع ارتباط درست مدرس با وي

-نوع ارتباط صحيح مدرس به همکاران و نوع ارتباط صحيح مدرس با علم، حقوق دانشجو و استاد

-بحث و تحليل معضلات احتمالي کلاس درس و اتخاذ تصميم درست در مواجهه با آن­ها

-اصول تدوين طرح درس، انواع طرح درس، تدوين طرح درس موفق بر مبناي رويکرد ساختن‌گرايي به‌صورت عملي.

کارگاه مذکور به کوشش پژوهشگاه «علوم و فناوری اطلاعات ایران» برگزار می­شود که از سال ۱۳۸۵ با انگیزه ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی، مدیران، مراكز اطلاع‌رسانی و فناوری اطلاعات و انجمن‌های علمی، فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف علمی آغاز كرده است. با توجّه به اساسنامه این پژوهشگاه که یکی از وظایف مرتبط با توسعه منابع انسانی را پاسخ‌گویی به بخشی از نیاز‌های پژوهشی و آموزشی كشور در حوزه علوم اطلاعات و فناوری اطلاعات می­داند، مدیریت آموزش پژوهشگاه با بهره‌مندی از اساتید مجرب حوزه‌‌های مربوطه، به طراحی دوره‌های جدید بر مبنای نیازهای آموزشی كه از طرف سازمان­ها و دانش‌پذیران تقاضا می­شود، اقدام کرده است.

علاقه مندان جهت ثبت­ نام می­ توانند به سامانه آموزش­های کوتاه ­مدت پژوهشگاه به نشانی edu.irandoc.ac.ir مراجعه نمایند.

لازم به یادآوری است متقاضیان شرکت در کارگاه قبل از مراجعه حضوری و واریز وجه با شماره‌های ۶۶۹۵۱۴۰۴ و ۶۶۹۵۱۴۳۰ (داخلی ۲۸۴، ۳۵۰، ۳۵۲) تماس گرفته و از تشکیل کارگاه اطمینان حاصل نمایند.

کد خبر 2941921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha