۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۱۶

همایش شیرخوارگان حسینی در خرم آباد برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی در خرم آباد برگزار شد

خرم آباد - همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای الغدیر خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش شیرخوارگان حسینی عصر جمعه پس از برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه و با حضور باشکوه زنان و کودکان در محل مصلای الغدیر خرم آباد برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام تیموری از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به اینکه مادر نقش اساسی در تربیت فرزند دارد، اظهار داشت: بیشترین اوقات کودک با مادر سپری می شود و به همین دلیل مادر نقش اساسی در شکل گیری شخصیت فرزندان به عهده دارد.

وی با بیان اینکه مادران باید در مرحله اول از شیوه های کلامی در تربیت فرزند خود استفاده کنند، تصریح کرد: در مرحله بعد مادر باید بتواند گفتار خود را به صورت عملی و رفتاری به کودک آموزش دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایات و احادیثی پیرامون تربیت فرزند افزود: انتخاب نام نیکو برای فرزندان یکی از رسالت های اصلی والدین است.

حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه دین اسلام یک مکتب جامع و کامل بوده و برای دوره های مختلف زندگی انسان از جمله تربیت کودکان برنامه ارائه داده است، تصریح کرد: باید از آموزه های دینی برای تربیت فرزندان خود بهره بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه باید کودکان خود را بر اساس مکتب و سیره پیامبر گرامی اسلامی رشد داده و خاندان ولایت و اولاد امام علی(ع) را به آنان بشناسانیم، افزود: تربیت کودکان بر اساس فرهنگ عاشورایی ضرورت جامعه امروز است.

در ادامه این مراسم در رثای حضرت علی اصغر(ع) روضه خوانی صورت گرفت.

کد خبر 2942145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha