۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷

حمایت از تحقیقات مرتبط با رفع آلودگی‌های نفتی دریا

حمایت از تحقیقات مرتبط با رفع آلودگی‌های نفتی دریا

دبیرستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان  دریایی گفت: بنا داریم در جهت رفع آلودگی های نفتی در دریا از تحقیقات و فناوری ها در این حوزه حمایت هایی داشته باشیم.

محمد سعید سیف، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری و صنایع  دانش بنیان دریایی وظیفه ای در برنامه ریزی برای از بین بردن آلودگی های نفتی در دریاها ندارد، گفت: اما به لحاظ اهمیت موضوع و عضویت سازمان محیط زیست در این ستاد، حتما از تحقیقات و فناوری های مرتبط می توانیم حمایت کنیم.

وی افزود: انواع روش های پایش وضعیت آلودگی دریاها و همچنین تجهیزات و شناورهای ویژه می توانند محورهای همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با سازمان محیط زیست باشند.

به گفته وی، می توانیم در یک همکاری مشترک با سازمان محیط زیست، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان دریایی فعالیت هایی را در این خصوص انجام دهیم.

سیف با بیان اینکه برای از بین بردن آلودگی های نفتی دریایی پایش و شناسایی آلودگی ها گام اول است، اظهار داشت: انواع سنسورها و شناورهای هوشمند می تواند از فناوری های مرتبط برای از بین بردن آلودگی های نفتی هم باشند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش جمع آوری و مبارزه با بخش آلودگی ها در دریاها نیز بیشتر شناورهای جمع آوری آلودگی نفتی مطرح هستند که نمونه هایی در کشور وجود دارد، طبیعتا برای افزایش کارآیی این شناورها و یا ساخت شناورهای جدید و به روز می توان از فناوری های جدید استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در این خصوص آمادگی داریم از فناوری ها حمایت کنیم تا شاهد از بین رفتن چنین مشکلاتی همچون از بین رفتن آلودگی های دریایی در کشور باشیم.

کد خبر 2942662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha