۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷

معاون ربیعی اعلام کرد:

۵۳ درصد معتادان شاغل هستند/ نفوذ اعتیاد به مشاغل دولتی

۵۳ درصد معتادان شاغل هستند/ نفوذ اعتیاد به مشاغل دولتی

معاون وزیر کار با بیان اینکه بیکاری دلیل مهم اعتیاد نیست، گفت: ۵۳ درصد معتادان کشور، شاغل هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، كورش پرند با اشاره به موضوع بازتواني معتادان بهبود يافته از طريق مهارت آموزي توأم با كارآفريني پرداخت، گفت: در طرح ملي شيوع شناسي مصرف مواد مخدر در سال ۱۳۹۰ در بين جمعيت ۶۴-۱۵ ساله در كشور متأسفانه يک ميليون و ۳۲۵ هزار معتاد داريم كه از اين تعداد ۹۰.۷ درصد مرد و ۹.۳ درصد زن هستند.

معاون وزیر کار اظهارداشت: نكته حائز اهميت افزايش نرخ معتادان زن است كه زنگ خطري براي كشور ما است. بيشترين گروه سني درگير با اعتياد گروه سني بين ۲۴-۲۰ سال و ۳۹-۳۵ سال هستند. در حال حاضر، مسئله مهم افزايش جمعيت معتادان در گروه سني ۱۹- ۱۵ سال است كه بايد به طور جدي به آن پرداخته شود.

پرند بيان داشت: نكته حائز اهميت اين است كه بسياري از مردم تصور مي كنند بيكاري علت مهم اعتياد است اما متأسفانه آمارهاي موجود حاكي از آن است كه ۵۳ درصد جمعيت معتادان كشور را شاغلان تشكيل مي دهند، حتي تعدادي از اين افراد داراي شغل دولتي بوده اند.

وی تأكيد كرد: مهمت رين عاملي كه در معتاد شدن افراد مي تواند دخيل باشد پيشنهاد مصرف مواد مخدر از سوي دوستان، بستگان و حتي يكي از افراد خانواده است كه فرد براي ارضاي حس كنجكاوي و تفريح پاسخ مثبت مي دهد.

این مقام مسئول در وزارت کار ادامه داد: در آمار مربوط به معتادان ۶۴-۱۵ سال ۵۵ درصد مصرف مواد مربوط به مصرف ترياک، ۶ درصد مصرف شيشه و ۹ درصد مصرف هروئين است. در گلوگاه هايي كه مورد بررسي قرار گرفتند در حوزه زنان آرايشگاه هايي كه غيرمجاز و به صورت غير قانونی كار مي كنند يكي از حوزه هاي آسيب است و همچنين مصرف شيشه براي لاغري عامل ديگر اعتياد است كه البته شيشه باعث لاغري شده اما بافت ها و عضلات بدن را از بين مي برد.

پرند افزود: در حوزه آقايان در سالن هاي بدن سازي و ورزشگاه هايي كه غيرمجاز كار مي كنند افراد مورد آسيب اعتياد هستند. آنچه اهميت دارد موضوع پيشگيري از اعتياد است كه والدين بايد به طور جدي به آن توجه كنند.

وي گفت: از نكات مهمي كه برادران و خواهران به خصوص دانش آموزان بايد توجه كنند، مهارت نه گفتن است. ما بايد قدرت نه گفتن را در فرزندانمان ايجاد كنيم. موضوع پيشگيري از اعتياد به صورت جدي در وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش پيگيري مي شود.

معاون وزیر کار از آموزش معتادین بهبود یافته توسط فنی و حرفه ای در کمپ های ماده ۱۵ و ۱۶ خبر داد و بیان داشت: تعدای از مربیان آموزش دیده این سازمان بر اساس استانداردها و منابع آموزشی معتادین بهبود یافته برای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای کمک می کنند.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: بر اساس فرآیند زمانی، معتادین یک پیش اشتغال و پیش آموزش دارند و به این صورت آموزش ها را طی می کنند تا به آموزش کامل برسند و بر اساس مدل جدید (آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در حوزه کارآفرینی) این افراد وارد اشتغال می شوند.

پرند با اشاره به اینکه متاسفانه خیلی از واحدهای تولیدی به معتادین بهبود یافته کار نمی دهند بیان داشت: بایستی همه به افراد معتاد کمک نمایند تا درمان شوند و همچین به اشتغال آنها توجه جدی داشته باشند.

معاون وزیر کار بیان داشت: هدف اصلی الگوی آموزشی تولید، بازاریابی و فروش که در وزارت تعاون، کار و رفاه به کار گرفته شده این است که کارآفرینان، سرمایه گذاران، بهبودیافته گان، خیرین و نخبگان به عنوان پشتیبان عمل نمایند.

کد خبر 2943868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha