۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۸

رستگار در نشست خبری فدراسیون جودو:

مربیان تازمانی که مفید باشند می مانند/ جودو و کوراش جدا می شوند

مربیان  تازمانی که مفید باشند می مانند/ جودو و کوراش جدا می شوند

رئیس فدراسیون جودو گفت: همه مربیان تا زمانی که برای تیم های ملی مفید باشند به کار خود ادامه می دهند و تشخیص این موضوع بر عهده کمیته فنی فدراسیون است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فدراسیون جودو صبح امروز با حضور محمدعلی رستگار رئیس این فدراسیون، محمد بلوطی دبیر فدراسیون، زارعیان مربی بزرگسالان، کوراک مربی جوانان، عباس نژاد مربی نوجوانان و اصحاب رسانه در محل فدراسیون جودو برگزار شد.

آرش میراسماعیلی مدیر سابق تیم های ملی در این نشست غایب بود. علت غیبت وی حضور احتمالی وی برای پیگیری امور کوراش اعلام شد.

محمدعلی رستگار رئیس فدراسیون چودو در ابتدای این نشست ضمن اشاره ای مختصر به نتایج و موفقیت های نوجوانان و جوانان این رشته تصریح کرد: زحمت کش ترین قشر جودو مربیان سازنده آن هستند که البته صدای آنها کمتر در رسانه انعکاس می یابد.خانواده جودو هرچه هماهنگ تر و یکدل تر باشد نتایج بهتری کسب خواهد شد. ما منکر کمبودها نیستیم ولی اگر دلگرم باشیم و با موفقیت هم خوشحال شویم محدودیت ها و مشکلات را پشت سر می گذاریم.

وی در خصوص مسابقات جهانی و شانس کسب مدال جودوکاران در این رقابتها عنوان کرد: همه باید به این موضوع دقت داشته باشیم که سطح جودوی دنیا و آسیا به چه صورت است توجه داشته باشیم. مثلا ژاپن با تیم دوم یا سوم در رده سنی جوانان 6 مدال طلا در آسیا کسب کرد در حالی که این تیم احتمالا با نفرات اصلی به ابوظبی می آید. در وزن های بالا اروپایی ها فوق العاده هستند و در وزنهای پایین آسیایی ها بهتر کار می کنند.میدان جهانی خیلی سخت تر از آسیایی است و به اوج رساندن جودوکاران بعد از رقابتهای آسیایی خیلی سخت است.

رستگار در مورد عملکرد بانوان در قهرمانی آسیا اظهار کردک قصد داشتیم چهار نوجوان و جوان را به این رقابتها اعزام کنیم که به دلیل مشکل پاسپورت یکی از جودوکاران، سه نفر اعزام شدند و یک مدال برنز نیز توسط خانم سیاوشی کسب شد. سبک جودو کارکردن سیاوشی خیلی خوب بود. ما از این سه نوجوان در ادامه و سال آینده نیز حمایت خواهیم کرد. به نظرم سطح کیفی عملکرد بانوان ارتقا پیدا کرده است و آنها به لحاظ آمادگی جسمانی هم خوب کار کردند. بانوان ما فقط از تدارکات و امکانات داخلی استفاده کردند و رشد آنها اغلب با کندی صورت می گیرد.

کمیته فنی در خصوص تغییر یا عدم تغییر کادر فنی تصمیم می گیرد

در ادامه این نشست سوالی در خصوص وضعیت مربیان تیم های ملی و تغییر یا عدم تغییر در کادر فنی پرسیده شد که رستگار اینگونه پاسخ داد: تک تک مربیانی که در تیم های ملی حضور دارند فداکاری می کنند و از همه آنها متشکریم. در خصوص هر تغییری در کادر فنی کمیته فنی تصمیم می گیرد. البته باید عنوان کنم تغییر یک مربی دال بر این نیست که او شایستگی همکاری نداشته باشد بلکه برخی مواقع نیاز به تغییر است.در حال حاضر تیم های ملی با آرامش به کار خود ادامه می دهند.همه مربیان تا زمانی که برای تیم ملی مفید هستند به کار خود ادامه می دهند و کمیته فنی در خصوص تغییر یا عدم تغییر آنها تصمیم می گیرد.

رستگار در خصوص اظهار نظر خود که "سقوط چند سال پیش هواپیمای جودوکاران این رشته را عقب انداخت" بیان کردک من نگفتم تمام مشکلات ما سقوط هواپیما بود بلکه عنوان کردم این واقعه تلخ نیز اثرگذار بوده است. حالا باید بیشتر کار کنیم. اکثر مدالهایی که ما در گذشته کسب میکردیم حالا با آن تکنیک های سابق قابل کسب نیست. خوشبختانه نوجوانان ما نشان دادند سبک جدید را پیش گرفته اند.

وی در خصوص کوراش ، چوخه و جودو و ادغام موفقیت های این رشته ها در برخی مواقع عنوان کرد: چوخه موضوعش با کوراش متفاوت است. این ورزش محلی و بومی است و در برخی استانهای خاص فعال تر است. کوراش هم از سال 2018 به بعد به بازی های آسیایی راه پیدا می کند. ما در این رشته همواره از مدعیان بوده ایم در بازیهای ساحلی پوکت قهرمان کوراش شدیم. ما باید از ظرفیت های کوراش هم استفاده کنیم ولی در حال مجزا کردن کوراش و جودو هستیم که کسی که در کوراش است در جودو نباشد و بر عکس.

رئس فدراسیون جودو در پاسخ به سوال خبرتگار مهر مبنی بر اینکه چند ماه قبل از سفر رئیس فدراسیون جهانی به ایران گفتید این موضوع چه زمانی اتفاق می افتد عنوان کرد: حضور رئیس فدراسیون جهانی در ایران تلاشی بود که دائما ما با وی مکالمه داشتیم که حضورش در تهران می تواند کمک کند. وی در دو نوبت قول داد که به ایران بیاید. در مرحله اول قبل از اینکه بیاید ایمیلی زد و گفت که به خاطر مشغله کاری قادر نیست به ایران سفر کند و سفرش را عقب انداخت(حدودا اوایل خرداد) و تاریخ حضورش را اعلام کرد و ما هم برایش هتل رزرو کردیم و مکاتبات را انجام دادیم. علیرغم فراهم آمدن مقدمات کار وقتی آمدیم ملاقات ها را تنظیم کنیم با توجه به انطباق زمانی با شب های احیا میسر نشد ملاقاتی تنظیم شود و درخواست کردیم تا این سفر به تعویق بیفتد و حضور قطعی وی توسط خود ما کنسل شد.

وی در مورد تقدیر از مربیان و جودوکاران نووان و جوان خاطرنشان کرد: حتما به طور ویزه هم از جودوکاران و هم مربیان آنها تقدیر خواهد شد.

کد خبر 2944550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha