۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵

قائم مقام وزیر بهداشت:

۶۱۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند

۶۱۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند

زنجان - قائم مقام وزیر بهداشت گفت: ۶۱۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۹۰ سازمان در سطح ملی و ۱۶۰ سازمان در سطح استان‌ها فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدهادی ایازی ظهر سه شنبه در بازدید از بیمارستان ولیعصر در جمع خبرنگاران در خصوص مشارکت در ساخت بیمارستان و کلینیک ها توسط خیرین گفت: حضور و مشارکت جدی بنگاههای اقتصادی می تواند بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان به ویژه کمبود تختهای بیمارستانی را برطرف کند.

وی با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: ۶۱۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۹۰ سازمان در سطح ملی و ۱۶۰ سازمان در سطح استان‌ها فعالیت می‌کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی، با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد و خیریه از اهمیت بالایی برخوردارند، ادامه داد: این سازمان‌ها زمینه را برای همکاری مردم فراهم می‌کند و همین امر باعث می‌شود ما با گذشت زمان با رشد هر چه بیشتر این نهادها روبرو شویم.

ایازی افزود: استان زنجان در زمینه فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه بهداشت و درمان جایگاه خوبی نسبت به سایر استانهای کشور دارد و بیشتر خیریه های استان از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی توسط مدیران دستگاه ها و واحدهای تولیدی را مهم دانست و گفت: در طول سال ما به مسئولان تذکرهای لازم را می‌دهیم تا از سود به‌دست‌آمده از این سازمان‌ها کمک‌هایی به مراکز درمانی صورت پذیرد که در این زمینه استان زنجان در وضعیت خوبی قرار دارد.

ایازی با بیان اینکه با این اقداماتی که صورت گرفته امید است پیشرفت روزافزون این مشارکت‌ها را در سطح استان شاهد باشیم، افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سطح کشور این انگیزه ایجاد شده است و در آینده شاهد حضور گسترده و مشارکت آحاد مختلف مردم در این حوزه خواهیم بود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی، سازمان های مردم نهاد و خیریه افزود: عمده چالش‌های موجود در تحقق پیدا کردن این اهداف کمبود منابع است که به دلیل کم شدن تولیدات با محدویت منابع روبرو هستیم و امید است با برنامه ریزی دولت تدبیر و امید این مشکلات هم برطرف شود.

ایازی در پایان از بخش‌های مختلف بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان بازدید کرد.

کد خبر 2945541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha