۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۸

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی خبر داد:

دانشگاه شهیدبهشتی جزء ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا در ارتباط با صنعت

دانشگاه شهیدبهشتی جزء ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا در ارتباط با صنعت

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: این دانشگاه در زمینه ارتباط با صنعت جزء ۲۰۰ دانشگاه اول جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی تهرانچی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه گفت: آماده سازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و پایگاه نشر دانش در حوزه های مختلف حدود ۲ سال به طول انجامید.

وی خطاب به وزیر علوم افزود: در سال ۹۱ این دانشگاه تنها ۵۲۰ عضو هیات علمی داشت در حالی که اکنون ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد که ۲۸۰ نفر از آنان را اعضای هیات علمی جوان به خود اختصاص می دهند، ۸۰ نفر از آنان استاد تمام بوده و ۶۰ نفر نیز دانشیار هستند.

وی در ادامه به رتبه دانشگاه شهید بهشتی در رنکینگ های جهانی اشاره کرد و گفت: جایگاه دانشگاه شهید بهشتی از نظر نوآوری در مقالات، جایگاه بسیار خوبی در سطح جهان است و رتبه ۲۸۰ را دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۰۹ به دلیل یکسری از مسائل وقفه ای در ارائه مقالات به وجود آمد، افزود: در حال حاضر این مسائل و مشکلات رفع شده و دانشگاه حرکت مناسبی را در این راستا شروع کرده است و در رنکینگ های بین‌المللی مانند لایدن از رتبه ۶۱۷ به ۵۷۴ رسیده است. در علم ریاضیات و علوم طبیعی نیز رتبه ۲۵۰ جهان را دارا هستیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: این دانشگاه در زمینه ارتباط با صنعت جزء ۲۰۰ دانشگاه اول جهان است و در زمینه روابط بین الملل طی یکسال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: دانشگاه ها بیشتر سازمان آموزشی هستند که در آنها فعالیت های پژوهشی و فرهنگی نیز صورت می گیرد ولی در نگاه جدید ما به دنبال این هستیم که در کنار سازمان آموزشی سازمان پژوهشی و سازمان فرهنگی را با هم داشته باشیم و در حال حاضر پژوهش در تحصیلات تکمیلی را به عنوان رکن اصلی در دانشگاه قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در کنار ۱۹ دانشکده ۱۰ پژوهشکده موضوع محور را راه اندازی کرده ایم. رشته هایی مانند سیاست گذاری علم و فناوری و دکترای حقوق خانواده نیز راه اندازی می شود.

تهرانچی ادامه داد: در حال حاضر هفت حوزه دانشی مشخص کرده ایم و در راستای 5 برنامه محوری حرکت می کنیم.

کد خبر 2945816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha