۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۲

از سوی روسای هیئت‌ها و محلات ششگانه صورت گرفت؛

انتخاب ۱۳ مداح و شاعر برای تجمع بزرگ تاسوعایی و عاشورایی اردبیل

انتخاب ۱۳ مداح و شاعر برای تجمع بزرگ تاسوعایی و عاشورایی اردبیل

اردبیل - از سوی روسای هیئت‌های مذهبی و محلات ششگانه ۱۳ مداح و شاعر اهل بین (ع) برای مداحی، سوگواری و شعرخوانی در تجمع بزرگ تاسوعایی و عاشورایی اردبیل انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی و انتخاب مداحان و شاعران منتخب برای اجرای برنامه در تجمع های بزرگ تاسوعایی و عاشورایی اردبیل افزود: براساس انتخابات صورت گرفته ۱۰ مداح اهل بیت (ع)، یک نفر مداح پیرغلام و دو شاعر عاشورایی انتخاب شدند.

حجت الاسلام مهدی ستوده ادامه داد: براین اساس با برگزاری دو مرحله انتخابات ابتدا از بین ۴۷ مداح اردبیلی ۲۰ نفر توسط ۱۵ نفر از روسای هیئت های مذهبی، محلات ششگانه، نماینده فرماندار و سازمان تبلیغات اسلامی استان انتخاب و در مرحله نهایی نیز از بین این تعداد ۱۰ مداح منتخب برای اجرای برنامه در دو تجمع بزرگ تاسوعایی و عاشورایی معرفی شدند.

به گفته وی سیدمحمد عاملی، عبدالله درویشی، علیرضا اسفندیاری، بهروز سیفی، بهروز سرباز، مسعود غفرانی، نادر جوادی، قادر ساعی، رامین خصم افکن و حسن یحیوی ۱۰ مداح منتخب برای تجمع بزرگ تاسوعایی و عاشورایی اردبیل هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه به رسم سال های قبل یک مداح پیرغلام نیز در این تجمعات معنوی حضور خواهد یافت، تصریح کرد: در این خصوص امسال با نظر روسای هیئت های مذهبی و محلات ششگانه اردبیل حاج یوسف حسین پور انتخاب شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه توسط این مداحان طی دو روز تاسوعا و عاشورا متذکر شد: در تجمع بزرگ تاسوعایی اردبیل مداحان حماسی خوان به مداحی خواهند پرداخت که برای این منظور سیدمحمد عاملی، عبدالله درویشی، نادر جوادی، حسن یحیوی و مسعود غفرانی در نظر گرفته شده است.

ستوده تاکید کرد: برای تجمع بزرگ عاشورایی اردبیل نیز مداحان علیرضا اسفندیاری، بهروز سیفی، بهروز سرباز، قادر ساعی، رامین خصم افکن و پیرغلام حاج یوسف حسین پور انتخاب شده اند.

وی با تاکید بر اینکه براساس انتخابات در مرحله اول ۲۰ مداح برای این تجمعات برگزیده شده بودند، یادآور شد: هر کدام از مداحان منتخب حضور نداشته باشد براساس آرا و از بین نفرات یازدهم تا بیستم که مشخص شده اند، یک نفر جایگزین خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین از انتخاب شاعران حسینی برای این مراسم خبر داد و عنوان کرد: غلامرضا هادی و عسگر شاهی از پیشکسوتان و اساتید اردبیلی نیز برای شعرخوانی به ترتیب در روزهای تاسوعا و عاشورا انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه تجمع بزرگ عاشورایی و تاسوعایی اردبیل به عنوان عزاداری اصیل امروز جایگاه رفیع پرشکوهی در کشور کسب کرده است، اضافه کرد: انتخاب مداحان برای این تجمعات تاسوعایی و عاشورایی سخت ترین کار ممکن بود اما تلاش شد که براساس توانایی و توانمندی بیشتر انتخاب شوند.

ستوده با تاکید بر اینکه مصمم هستیم امسال نیز تجمع تاسوعایی و عاشورایی اردبیل که از شبکه های سراسری به نمایش درمیآید به بهترین و اصیل ترین شکل خود اجرا شود، بیان داشت: این مراسم باید در شان و منزلت کربلا و اهل بیت (ع) برگزار شود چرا که متعلق له صاحب عصر امام زمان (عج) می باشد.

کد خبر 2945929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha