۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

دشمن امروز خاکریزهای جبهه را به مدارس و دانشگاه‌ها آورده است

دشمن امروز خاکریزهای جبهه را به مدارس و دانشگاه‌ها آورده است

بیرجند- فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امروز دشمن خاکریزهای جبهه را به پیاده رو‌ها، مدارس و دانشگاه آورده و هر روز شخصیت جوانان را می‌زند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هاشم غیاثی صبح چهارشنبه در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان بیرجند اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت عاشورایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه برای عاشورایی شدن باید درک و معرفت خود را نسبت به قیام امام حسین (ع) افزایش داد، بیان کرد: اگر دم از معرفت امام حسین (ع) می‌زنیم نباید زندگی ما آمیخته به گناه باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، حفظ ارزش‌ها و احیا امربه‌معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: امروز در جامعه اسلامی و به‌ویژه در کشور ما که دم از اسلام می‌زنیم امربه‌معروف و نهی از منکر مغفول مانده و آن‌طور که بایدوشاید به آن پرداخته نمی‌شود.

غیاثی تأکید کرد: به‌طور حتم اگر اثرات مثبت این فریضه الهی در جامعه شناخته‌شده و نسبت به آن جهل نداشته باشیم شرایط بهتر از وضع موجود خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده که اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای تعطیل شود انحطاط و دگرگونی ارزش‌ها در جامعه شکل خواهد گرفت، عنوان داشت: بنابراین باید نسبت به این مهم بی‌تفاوت نباشیم و در زندگی اجتماعی خود به آن توجه ویژه داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به تصویب قانون حمایت از عامران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس اشاره کرد و افزود: طبق این قانون تکالیفی برای دستگاه‌ها مشخص‌شده که مهم‌ترین آن آموزش و تذکر لسانی است.

مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آمربه‌معروف باشند

غیاثی بابیان اینکه امروز هیچ مسئولی در استان‌ها نیست که حکم و مسئولیتی نسبت به شورای امربه‌معروف و نهی از منکر نداشته باشد، از مدیران دستگاه‌ها خواست تا خودشان نیز آمربه‌معروف باشند.

وی اضافه کرد: اگر در برخی از حوزه‌ها برخورد با منکرات مشکل بوده و تبعات دارد می‌توان حداقل در جهت ترویج معروفات قدمی برداشت و با اشاعه معروفات محیط کاری خود را پاک و عاری از مصادیق منکرات کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: اگر احساس شود که اقدامات ایجابی که در دستور کار قرار دارد کارساز نیست، گروه‌های تذکر لسانی در برخی از مناطق پرآسیب حضور خواهند یافت.

اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر فقط مخصوص کارت دار‌ها نیست

غیاثی با اشاره به اینکه ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت ما فقط شعار فرهنگی داده‌ایم، بیان داشت: نباید احساس کنیم که اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر فقط مخصوص کارت دار‌ها مثل نیروی انتظامی و بسیج است بلکه همه تکلیف داریم در این مسیر قدم برداریم.

وی با تأکید بر اینکه همواره باید از شرایط موجود تحلیل داشته باشیم، بیان کرد: در عصر حاضر ورود استکبار خارجی و داخلی در امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از مصادیق مهم جنگ نرم است که مقام معظم رهبری بار‌ها در مورد آن تذکر داده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بابیان اینکه نفوذ انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر بیشتر از آن چیزی است که دشمن درک کرده است، ادامه داد: دشمن امروز فهمیده که در جنگ نظامی نمی‌تواند کاری کند بنابراین به این نتیجه رسیده‌اند که باید در حوزه جنگ نرم ورود پیدا کند.

غیاثی بابیان اینکه دشمن در جنگ سخت به دنبال خاک‌ریزها می‌رود، بیان داشت: اما در جنگ نرم دشمن به سمت ایمان‌ها، ارزش‌ها و ارکان اصلی نظام رفته و تلاش دارد فرصت را به تهدید تبدیل کند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان یک فرصت برای کشور هستند که اگر مراقبت نشوند به تهدید تبدیل می‌شوند، عنوان داشت: امروز دشمن خاک‌ریزهای جبهه را به پیاده‌روها، مدارس و دانشگاه آورده و هرروز شخصیت و روان جوانان و نوجوانان را می‌زند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بابیان اینکه امنیت پایدار جز با مشارکت مردمی امکان‌پذیر نیست، بیان داشت: اگر امروز انقلاب اسلامی در امنیت پایدار توفیقی کسب کرده به خاطر تدبیر امام خمینی (ره) در سازمان‌دهی بسیج است.

مهم‌ترین معروف تشکیل دولت اسلامی و دفاع از نظام اسلامی است

فرمانده بسیج ادارات سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر اساسی‌ترین رکنی است که تمام فرایض با آن اقامه می‌شود.

هزاری بابیان اینکه اهمیت این فریضه تا جایی است که امام حسین (ع) هدف از قیام خود را امربه‌معروف و نهی از منکر اعلام می‌کند، بیان کرد: با تأمل کوتاه در حادثه عاشورا می‌بینیم که منکرات آن زمان مباحث گسترده‌ای است اما آن چیزی که حضرت را به قیام وادار کرده تحت‌الشعاع قرار گرفتن حکومت اسلامی است.

وی ادامه داد: بنابراین مهم‌ترین معروف تشکیل دولت اسلامی و دفاع از نظام اسلامی است چیزی که امام خمینی (ره) در سال ۵۷ به تأسی از قیام عاشورا تشکیل داد.

فرمانده بسیج ادارات سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی عنوان داشت: بنابراین اگر قرار است که اهل شعار نباشیم باید به‌عنوان بزرگ‌ترین معروف که دفاع از اسلام است وظیفه خود را انجام دهیم.

هزاری، پرداختن به معروفات متروک‌شده و منکرات رایج شده را ازجمله وظایف بسیج ادارات عنوان کرد و گفت: این مسائل اسلام را تحت تأثیر قرار داده و ازاین‌رو دو وظیفه اساسی برای پایگاه‌های بسیج تدوین‌شده است.

کد خبر 2946225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha