۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷

هواپیمای اهواز به تهران با ۵ ساعت تأخیر پرواز کرد

هواپیمای اهواز به تهران با ۵ ساعت تأخیر پرواز کرد

اهواز - هواپیمای مسیر اهواز به تهران شب گذشته با پنج ساعت تأخیر به سمت مقصد پرواز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته یکی از شرکت‌های هواپیمایی در پرواز خود تأخیر داشت و در نهایت بعد از پنج ساعت بلاتکلیفی مسافران حتی از آنها عذرخواهی هم نکرد.

یکی از مسافران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شب گذشته بنا بود تا با پرواز ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه از اهواز به تهران بروم.

حامد صفرپور افزود: تا ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه هیچ‌کسی به ما اعلام نکرد که این پرواز با تأخیر انجام می‌شود و دقیقاً لحظه پرواز به ما اعلام شد که به علت نقص فنی پرواز ساعت یک انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: ساعت یک بامداد نیز وقتی به دلیل انجام نشدن پرواز با اعتراض مسافران روبرو شدند، اعلام کردند کاری از دست با برنمی‌آید و باید تا ساعت سه بامداد منتظر بمانید.

این مسافر عنوان کرد: در نهایت ساعت سه و ۳۰ دقیقه بامداد امروز و با پنج ساعت تأخیر پرواز انجام شد. هنگام رسیدن به مقصد بسیاری از مسافران قصد پیاده شدن از هواپیما را نداشتند و تقاضای دریافت خسارت داشتند.

صفرپور تأکید کرد: این مسئله حق‌الناس بزرگی بود که همه نسبت به آن بی‌تفاوت بودند. هیچ‌کس حتی از مسافران عذرخواهی هم نکرد کما اینکه اگر این عذرخواهی صمیمانه انجام می‌شد مسافران چندان ناراضی نمی‌رفتند. تنها کاری که هنگام تأخیر برای مسافران انجام شد این بود که با بلندگو اعلام شد که برای ما آبمیوه تدارک دیده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید این تأخیر بیان کرد: تعداد ۱۰ هزار بروشور و بنر در بسیاری از فرودگاه‌ها برای اطلاع مسافران از حق‌وحقوق قانونی خود نصب شده است.

محمد سعید شرفی افزود: شرکت هواپیمایی که پروازی را با تأخیر انجام دهد باید علاوه بر عذرخواهی نسبت به انجام پذیرایی و ایجاد امکان ارتباط مسافران با خانواده‌ها نیز اقدام کند. همچنین باید بلیت‌های تخفیف‌دار یا نیم‌بها نیز به مسافران ارائه دهد.

وی در واکنش به اینکه یکی از مسافران این پرواز حتی به عذرخواهی قانع بود، گفت: متأسفانه یکی از مشکلات مردم خوزستان این است که به کمترین‌ها و حداقل‌ها قانع هستند. این‌همه تبلیغات مختلف برای آگاهی مسافران انجام شده تا آنها بدانند باید برای تأخیر در سفرشان خدمات دریافت کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان یادآور شد: به‌عنوان مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان تنها کاری که می‌توانم در این زمینه انجام دهم این است که شکایت مسافران این پرواز را دریافت کرده و با الحاق نامه و ارسال آن به سازمان هواپیمایی کشور تقاضای برخورد لازم با شرکت هواپیمایی را داشته باشم.

بر اساس قانون وقتی مسافران از سفر خود منصرف شوند، باید طبق ساعت‌هایی که تا زمان سفر باقی‌مانده برای کنسل کردن بلیت اتوبوس، قطار و یا هواپیما هزینه‌هایی را پرداخت کنند. قانون اما تنها برای پرداخت خسارت از مسافران نبوده و برای شرکت‌های مسافربری نیز ضوابطی را اعلام کرده است.

بنابراین شرکت‌های مسافربری اعم از زمینی، ریلی و یا هوایی باید در مقابل تأخیر در زمان حرکت و یا بی‌توجهی به ارائه خدمات به مسافران جبران خسارت داشته باشند.

اسم شرکت هواپیمایی مربوطه نزد خبرگزاری مهر محفوظ است.

کد خبر 2948145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha