۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۴۰

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مراسم عزاداری «سرپاسینه» مزرعه کتول ثبت ملی خواهد شد

مراسم عزاداری «سرپاسینه» مزرعه کتول ثبت ملی خواهد شد

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در راستای حفظ و نشر مواریث معنوی و آئین های مذهبی استان گلستان، مراسم عزاداری سرپاسینه شهر مزرعه علی آباد کتول، ثبت ملی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی میراث فرهنگی گلستان، ابراهیم کریمی، در علی آباد کتول اظهار کرد: یکی از رسالت های مهم سازمان میراث فرهنگی استان گلستان این است که بتواند مراسمات و آئین های مذهبی استان گلستان را به ثبت برساند.

وی افزود: با توجه به قدمت ۲۳۰ ساله مراسم سرپاسینه شهر مزرعه علی آباد کتول، خوشبختانه شرایط فراهم شد که بتوان این مراسم معنوی را در استان گلستان به ثبت رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان ظرفیت های زیادی را در حوزه برگزاری مراسمات و آئین های مذهبی دارد که انشاالله در قدم های بعدی به ثبت موارد دیگری از این قبیل خواهیم پرداخت.

کریمی بیان کرد: ثبت مراسم مذهبی و عزاداری عاشورای حسینی شهر رامیان و مراسم دیگری که در سطح استان داریم در برنامه های آتی سازمان گردشگری گلستان است.

معاون میراث فرهنگی این اداره کل نیز گفت گفت: بناهای تاریخی و قدیمی شهرستان گرگان از بناهای با ارزش این استان است که با برنامه ریزی های صورت گرفته نسبت به باز زنده سازی و احیا این بناها اقدام شده است.

حمید عمرانی رکاوندی درادامه به بناهای تاریخی مدرسه عمادیه، کاخ آقا محمد خان قاجار و خانه های تاریخی در بافت قدیم گرگان از جمله خانه باقری ها اشاره کرد و افزود: با اقدامات مرمتی و بازسازی بناهای تاریخی استان گلستان، ضمن باز زنده سازی واحیای بناهای ارزشمند تاریخی استان، زمینه های جذب گردشگر به گلستان بیش از پیش فراهم شده و در راستای رونق صنعت گردشگری و حفظ مواریث با ارزش استان گام های ارزنده ای برداشته شود.

کد خبر 2949764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha