۵ آبان ۱۳۹۴، ۸:۵۳

«فن بیان و آیین سخنوری» به چاپ پنجم رسید

«فن بیان و آیین سخنوری» به چاپ پنجم رسید

کتاب «فن بیان و آیین سخنوری» نوشته نعمت نعمتی توسط انتشارات بوتیمار به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «فن بیان و آیین سخنوری» نوشته نعمت نعمتی به تازگی توسط انتشارات بوتیمار به چاپ پنجم رسیده است. نعمت نعمتی نویسنده این کتاب مدیرمسئول فرهنگی هنری باران اندیشه در اهواز است و در این موسسه، همایش ها و کارگاه هایی را برگزار می‌کند که فن بیان و آیین سخنوری یکی از آن‌‌هاست.

نعمتی در نوشتن این کتاب، علاوه بر تجرییات خود از منابع مختلف آموزش فن بیان و گویندگی نیز استفاده کرده است. این کتاب با رویکرد روانشناسانه نوشته شده است.

عناوین بخش‌ها و مطالب این کتاب به ترتیب عبارت است از: صدا و گفتار، صدا چیست؟، پرورش صدا، ریتم در بیان، لحن در بیان، چگونگی تاثیر بر مخاطب به وسیله گوش کردن، مراحل سخن گفتن موثر، مهارت‌های سخنرانی، مخاطب شناسی، تنوع در سخنرانی به منظور جذب مخاطب، نکات پیش از سخنرانی، چگونه هنگام سخنرانی بر ترس خود غلبه کنیم؟، اصول گفت و گوی موفق، چگونه یک سخنرانی حرفه ای داشته باشیم، تمریناتی جهت تقویت تمرکز حواس، تماس چشمی، سوال های کوتاه و باز، هنر خوب گوش کردن و توانایی پاسخ‌های انعکاسی، چگونه توضیح دهیم؟، انواع توضیح، ویژگی‌های توضیح مناسب، فکر کنیم گوش کنیم حرف بزنیم، تمرین مخاطب مداری و اجرای روش‌های جذب مخاطب، گفت و گوی درونی و عملکرد، تمرین های ضروری برای سخنرانی و گویندگی، مکان برگزاری سخنرانی، عوامل موثر در تولید صدا، مدیریت موثر جلسات، معانی حقیقی احترام، نشانه های خلاقیت، روان شناسی خجالت، علت شناسی کمرویی، تمرین های تنفس و صدا، تاثیر هورمون ها و افزایش سن بر صدای انسان، مراقبت از صدا، تاثیر خوراکی ها بر صدا، جان کلام و نکات مهم در سخنرانی.

چاپ اول این کتاب در سال ۹۲ منتشر شد و تا سال ۹۳ به چاپ چهارم رسید.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

این نوع صحبت کردن ناشی از روش‌های کوتاه مدت، رویدادها و شخصیت هاست. واژگان و عبارات این نوع صحبت کردن به صورت کلیشه‌های فوری در می‌آیند. گاهی اوقات، این عبارات به شما کمک می کنند که با فردی گفت و گو کنید، اما اغلب انجام این کارها باعث می شود نحوه صحبت کردن شما مصنوعی به نظر برسد و گویی نمی توان با فکر و اراده خود، جمله های تان را بسازید و ادا کنید. از این رو، از به کار بردن عبارات کلیشه ای یا امروزی بپرهیزید. سرانجام در می یابید که گفت و گوی شما موثر و جذاب تر است. البته سعی کنید که در صحبت کردن از واژگان بی ارزش (تکیه کلام ها) دوری کنید که این واژگان یا اصوات، هیچ چیزی به سخنان ما اضافه نمی کنند، بلکه فقط صحبت ما را به هم می ریزند...

چاپ پنجم این کتاب با ۱۶۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۵ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2950554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha