۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱

در بازدید از مرکز نگهداری معلولین هشترود عنوان شد؛

مردم در کمک به معلولان پیشقدم باشند/مشکل مالی دغدغه مراکز نگهداری

مردم در کمک به معلولان پیشقدم باشند/مشکل مالی دغدغه مراکز نگهداری

تبریز - رئیس شورای اسلامی کمالشهر استان البرز گفت: کمک و خدمت به افراد مستمند جامعه بر هر انسانی واجب است و بر همین اساس مردم باید در کمک به نگهداری افراد ناتوان و معلول پیشقدم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز نگهداری معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال موسی بن جعفر (ع) شهرستان هشترود مرکزی است که با ظرفیت اسمی پذیرش ۷۰ نفر معلول، هم اکنون از ۵۰ نفر توانخواه در حالی بطور شبانه روزی در آن نگهداریمی شود که ساختمان مرکز از بدو تاسیس تاکنون استیجاری بوده است.

بر همین اساس هیئت مدیره این مرکز اقدام به ساخت ساختمانی به مساحت ۷۶۰ متر مربع نموده که زمین آن به مساحت چهار هزار متر مربع و به ارزش چهار میلیارد ریال توسط خانواده های فروغی، رضایی و حق زاده و قسمتی هم به متراژسه هزار متر مربع توسط خیرین برادران اسفندیاری و اخلاقی اهدا شده و علاوه بر این مادر شهید تباشیری نیز مبلغ یکصد میلیارد ریال و برادران حسامی نیز مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال تاکنون برای احداث این ساختمان کمک مالی کرده اند .

با توجه به وجود این مسایل و مشکلات، رئیس شورای اسلامی کمالشهر استان البرز از مرکز نگهداری معلولین زیر ۱۴ سال موسی ابن جعفر (ع) هشترود بازدید و در گفتگو با مسوولان این مرکز نسبت به حل مشکلات نکهداری معلولان ذهنی در تنها مرکز مختص آنان در هشترود به بحث و گفتگو ژرداخت.

مردم در کمک به نگهداری معلولان پیشقدم باشند

رئیس شورای اسلامی کمالشهر استان البرز صبح سه شنبه در بازدید از این مرکز گفت: خدمت انسانی به این کودکان یکی از بهترین و بزرگترین یادگارهایی است که برای هر انسان بزرگ اندیشی به یادگار خواهد ماند.

حسن قهرمانی از تمام هشترودی های کشور خواست در کمک و یاری رساندن به این مرکز دریغ نکنند و  افزود: همه آحاد مردم باید در کمک به چنین مراکزی پیش قدم باشند  و  اگر هشترودی های مقیم سایر شهرها کمک جزئی به این مرکز بکنند می توانند در ساخت ساختمان جدید الاحداث این مرکز مشارکت جدی و تمام مشکلات این مرکز را رفع کنند .

وی تصریح کرد:  کودکانی که در این مرکز نگهداری می شوند، فرشتگان آسمانی هستند و شاید خدا به این طریق والدین آنها را مورد آزمایش قرار می دهد اما شاید به خاطر وضع نامطلوب مالی نمی توانند آنها را در خانه نگهداری کنند از این رو وظیفه تمام مردم این است که در کمک و یاری رساندن به چنین مراکزی اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی کمالشهر استان البرز در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه خدمت به افراد مستمند جامعه بویژه کودکان معلول عبادت محسوب می شود، پیشنهاد کرد لیستی از تمام مشکلات و نواقص مرکز تهیه شود تا با جذب خیرین گامی در جهت حل مشکلات مرکز برداشته شود.

منابع مالی و عدم تکمیل ساختمان در دست احداث کهکترین مشکل مرکز نگهداری معلولان هشترود

مدیرعامل مرکز نگهداری معلولین زیر ۱۴ سال موسی ابن جعفر (ع) هشترود نیز در این بازدید کمبود منابع مالی و عدم تکمیل ساختمان در دست احداث مرکز نگهداری کودکان معلول را از جمله مسائل پیش روی این مرکز عنوان کرد و افزود: بودجه دولتی جوابگوی نیازهای این مرکز نیست و کمک خیرین کمک شایانی به کیفیت نگهداری این کودکان خواهد نمود.

بهزاد رستمی گفت: مرکز نگهداری معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال موسی بن جعفر (ع) شهرستان هشترود با ظرفیت اسمی ۷۰ نفر معلول و هم اکنون از ۵۰ نفر توان خواه بطور شبانه روزی در این مرکز مواقبت می شود .

وی افزود: این مرکز به صورت هیئت امنایی و تحت نظر اداره ی بهزیستی شهرستان هشترود اداره می گردد و سازمان بهزیستی هرماه مبلغی را به عنوان یارانه به هر یک از این «فرشتگان زمینی» به حساب جاری مرکز واریز می کند که این مبلغ عملا" یک سوم هزینه های آنها اعم از خورد و خوراک، درمان، آموزش، توان بخشی و نگهداری را تامین می کند و مابقی هزینه های جاری توسط خیران بزرگوار، دلسوز و درد آشنا به صورت مشارکت های نقدی و غیر نقدی جبران می شود .

رستمی تصریح کرد: از کلیه ی مردم ایران زمین علی الخصوص مردم غیرتمند آذربایجان و شهرستان های هشترود، چاراویماق و نظرکهریزی دعوت می کنیم تا با مشارکت های خود خادمان این معلولان معصوم را در تکمیل پروژه ساختمانی شهید تباشیری که ویژه اقشار آسیب پذیر و نیازمند است مساعدت و یاری و کمک های نقدی خود را برای تکمیل این ساختمان به شماره حساب بانک ملت شعبه هشترود ۱۳۱۳۴۰۷۳۰۹ و یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۳۲۱۷۳۶۷۵ واریز کنند.

گفتنی است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر اردیبهشت امسال به هشترود از ساختمان نیمه کاره در حال احداث مرکز نگهداری معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال موسی بن جعفر (ع) شهرستان هشترود بازدید کرد و در جریان این بازدید قول مساعد پرداخت چهار میلیارد ریال برای احداث این ساختمان داد که این مبلغ تا کنون اختصاص نیافته است.

کد خبر 2951025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha