۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱

رییس هیات امنای باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان:

باشگاه فیلمنامه نویسان برای بیلان سازی تاسیس نشده است

باشگاه فیلمنامه نویسان برای بیلان سازی تاسیس نشده است

رییس هیات امنای باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران بیان کرد این باشگاه برای تبادل تجربیات تاسیس شده و به دنبال بیلان سازی برای مدیریت نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران صبح امروز سه شنبه پنجم آبان ماه با حضور رضا مقصودی رییس کانون فیلمنامه نویسان و سعید رحمانی عضو شورای مرکزی کانون و رییس هیات امنای باشگاه فرهنگی و آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست سعید رحمانی گفت: یکی از اولین پیشنهادهایی که در سال ۹۲ و بعد از انتخاب اعضای شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان ارائه شد، ایجاد باشگاهی برای ارائه تجربه به فیلمنامه نویسانی بود که شرایط عضویت در این کانون را ندارند که این پیشنهاد به سرعت مورد تایید اعضا قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از جمله شرایط عضویت در کانون فیلمنامه نویسان این است که اعضای موقت حداقل یک فیلمنامه ساخته شده و اعضای ثابت ۲ فیلمنامه ساخته شده در سینما داشته باشند، بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از فیلمنامه نویسان با وجود شرایط عضویت در نظر گرفته شده نمی توانند عضو این کانون شوند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این باشگاه را با هدف ایجاد یک کریدور فرهنگی برای علاقه مندان و دانشجویان فیلمنامه نویسی تاسیس کنیم.

نویسنده فیلمنامه «گمگشته» توضیح داد: دور اول باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان با ۹ نشست از مهر ماه ۹۳ تا خرداد ماه ۹۴ برگزار شد و ۱۷۰ نفر در این نشست ها حضور پیدا کردند. همچنین بخش آخر این نشست ها به برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با مولفان سینمای ایران اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم فعالیت این باشگاه با توجه به استقبال و تاثیر برگزاری نشست ها بیان کرد: تصمیم گرفته شد تا آیین نامه ای برای باشگاه نوشته شود، بعد از به تصویب رسیدن این آیین‌نامه هیات امنای باشگاه انتخاب شد که شامل ۵ عضو کامران ملکی نماینده هیات مدیره خانه سینما، رضا مقصودی رییس کانون فیلمنامه نویسان، فرید مصطفوی نماینده باشگاه فیلمنامه، من به عنوان عضو پیوسته کانون و روح الله حسینی رییس مدرسه ملی سینمای ایران به عنوان عضو فرهنگی دانشگاهی و صنفی است.

رحمانی گفت: دور دوم فعالیت این باشگاه با همکاری مدرسه ملی سینمای ایران برگزار می شود و موضوع انتخاب شده برای برگزاری نشست ها در این دوره «دنیای فیلمنامه، روایت و ساختار» است. در حال حاضر برای دور دوم فعالیت باشگاه ۶ نشست در نظر گرفته شده است که اولین نشست روز پنجشنبه ۲۸ آبان ماه برگزار می شود.

وی تاکید کرد: باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران تنها با هدف انتقال تجربه فعال شده و هیچ هدف آموزشی ندارد به همین دلیل نمی توان آن را رقیب آموزشگاه ها دانست.

رییس هیات امنای باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران با اشاره به هزینه برگزاری این نشست ها بیان کرد: برای حضور در این نشست ها هزینه مختصری از شرکت کنندگان گرفته می شود که تمام هزینه گرفته شده صرف خرید کتاب هایی با موضوع فیلمنامه نویسی است. سال گذشته نیز ۱۲ عنوان کتاب خریداری و به شرکت کنندگان در این نشست ها داده شد، امسال نیز ۶ کتاب خریداری شده که در طول برگزاری نشست ها در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می شود.

رحمانی در پایان گفت: با توجه به اینکه هدف ما از برگزاری این نشست ها در باشگاه، آموزش نیست هیچ مدرک و یا گواهی به شرکت کنندگان داده نمی شود.

 

کد خبر 2951200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha