۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۱۸

با حضور وزیر نفت؛

سه پروژه نفتی در خوزستان افتتاح شد

سه پروژه نفتی در خوزستان افتتاح شد

اهواز- با حضور وزیر نفت در اهواز، سه پروژه نفتی در حوزه فعالیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شه پروژه نفتی  بعدازظهر امروز در خوزستان افتتاح شد، محل اجرای این پروژه‌ها در شهرستان‌های اهواز و مسجدسلیمان است که با حضور وزیر نفت به‌صورت رسمی افتتاح شدند.

این سه پروژه شامل فاز یک توسعه میدان نفتی منصوری اهواز، واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان و واحد لب سفید است.

یک واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی ۷۵ هزار بشکه‌ای در قالب فاز یک این طرح احداث‌شده که ظرفیت فرآورش تولید کیفی نفت خام این میدان را به سقف ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رساند.

هدف از توسعه میدان نفتی منصوری، افزایش سقف تولید نفت خام و ظرفیت فرآورش از ۶۰۰ هزار بشکه به ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز در گام نخست و همچنین مطالعه برای افزایش تولید روزانه به سقف ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام در فاز دوم است.

میدان نفتی منصوری در حدود ۶۰ کیلومتری شمال خلیج‌فارس و تقریباً ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز در ناحیه خشکی جنوب غربی قرار گرفته است.

همچنین واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان به‌منظور فرآورش نفت تولیدی میدان‌های مسجدسلیمان، لالی، پرسیاه، زیلایی و کارون با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز و با اعتباری افزون بر ۹۶۰ میلیارد ریال احداث‌شده است.

با راه‌اندازی این مجتمع واحدهای بهره‌برداری قدیمی مسجدسلیمان که شرایط استاندارد برای فرآورش نفت و گاز را ندارند جمع‌آوری می‌شود.

کارخانه نمک‌زدایی میدان لب سفید با ظرفیت فرآورش روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت نخستین واحد نمک‌زدایی در میدان لب سفید است که باهدف افزایش کیفیت نفت خام استحصال شده از این میدان احداث‌شده است.

اعتبار اجرای این پروژه ۲۳۴ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال بوده و تجهیزات اصلی این کارخانه شامل دیسالتر، مخازن تحت‌فشار مایعات هیدروکربوری، گاز، سوخت و آب، مبدل حرارتی آب و نفت و کوره پیش گرم‌کن غیرمستقیم نفت خام است.

کد خبر 2952367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha