۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶

مهر گزارش می دهد؛

رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری سیلابی شدند/امدادرسانی به عشایر

رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری سیلابی شدند/امدادرسانی به عشایر

شهرکرد - بارش شدید باران در استان چهارمحال و بختیاری موجب سیلابی شدن رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: یک سامانه بارشی از روز پنج شنبه وارد استان چهارمحال و بختیاری شد که بارش باران از روز جمعه در این استان آغاز شد.

شدت بارش باران در شامگاه جمعه بیشتر شد و موجب طغیان و سیلابی شدن رودخانه های این استان شده است.

همچینین بارش شدید باران برای عشایر چهارمحال و بختیاری مشکل ساز شد به طوری که توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به پنج خانوار عشایر در این استان امداد رسانی شد.

بارش باران در استان چارمحال و بختیاری همچنان ادامه دارد.

کوهرنگ بیشترین میزان بارش را در چهارمحال و بختیاری به خود اختصاص داد

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص به خبرنگار مهر با اشاره به بارش شدید و رگباری باران در سطح استان چهارمحال و بختیاری، گفت: بارش شدید باران در بسیاری از مناطقی استان که محل عبور رودخانه ها است موجب سیلابی شدن رودخانه ها شد.

وی در ادامه افزود: بیشترین میزان بارش باران در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری با میزان ۶۶ میلیمتر طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

مهرداد قطره عنوان کرد: در شهرکرد نیز میزان بارش باران ۳۳ میلیمتری گزارش شده است.

وی عنوان کرد: کمترین میزان بارش باران در چهارمحال و بختیاری به سورشجان این استان با میزان ۱۸ میلیمتر اختصاص دارد.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه تاکید کرد: بارش رگباری باران در چهارمحال و بختیاری تا پایان امروز شنبه همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احتمال وقوع رعد و برق در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: کوهنوردان و عشایر وچوپانان از صعود به ارتفاعات پر هیز کنند.

امداد رسانی به پنج خانوار عشایر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بارش شدید باران برای عشیار بختیاری چهارمحال و بختیاری طی ۲۴ ساعت گذشته مشکل ساز شده است، اظهار داشت: به پنج خانوار عشایر استان چهارمحال و بختیاری که در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب زمین گیر شده بودند و دچار مشکل شده بودند توسط نیروی های امدادی جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری امداد رسانی شد.

برومند جهانگیری اظهار داشت: پتو، غذا، لوازم کمکی در اختیار این پنج خانوار عشایر توسط نیروهای امددی جمعیت هلال احمر گذاشته شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری یادآورشد: در سطح شهرکرد نیز در پی بارش شدید باران، دو خانه دچار آبگرفتگی شد که نیروهای امدادی هلال احمر استان با حضور در این خانه ها و با استفاده از دستگاه پمپاژ آب، آب این خانه ها را تخلیه کردند.

برومند جهانگیری در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه در هنگام بارش احتمال طغیان رودخانه های چهارمحال و بختیاری وجود دارد باید از تردد در کنار رودخانه ها هنگام بارش پرهیز کرد.

کد خبر 2953769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha