۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳

مهر گزارش می‌دهد؛

بارندگی شدید در استان بوشهر/ آبگرفتگی معابر و تعطیلی مدارس

بارندگی شدید در استان بوشهر/ آبگرفتگی معابر و تعطیلی مدارس

بوشهر - بارندگی شدید در استان بوشهر از صبح شنبه آغاز شد و هم‌اکنون مدارس در برخی از مناطق استان تعطیل شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سال گذشته استان بوشهر سالی بسیار کم‌بارش را سپری کرد و بر اساس آمار اعلام شده، کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان رقم خورد.

امسال بارش‌های شدید از پائیز آغاز شده و در چند نوبت شاهد بارش‌های خوبی بوده‌ایم که امروز نیز این بارندگی‌ها در سطح استان ادامه یافت.

علی‌رغم تاکیدات بسیار زیادی که برای آماده‌سازی استان بوشهر برای شرایط بارندگی و پیشگیری از مشکلاتی همچون آبگرفتگی معابر صورت گرفته بود، این مشکلات همچنان باقی است.

چه در بارندگی‌های هفته گذشته و چه در بارندگی‌های صبح امروز شاهد بروز پدیده آبگرفتگی معابر هستیم و این موضوع باعث شده تا مردم نتوانند به خوبی در سطح شهر تردد کنند.

انتظار می‌رفت که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای بارش‌های شدید پائیز امسال، مسئولان اقدامات اساسی را پیش از فصل بارندگی انجام می‌دادند تا شاهد تکرار مشکلات نباشیم.

بارش‌های شدید در استان

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، اخطاریه‌ای را در ارتباط با بارندگی‌های شدید برای امروز صادر کرده بودیم.

نادر شفیع خدایی ادامه داد: بارندگی‌ها از ساعت پنج و نیم صبح امروز آغاز شد. بارش‌ها ابتدا در شهرستان دیلم شروع شد و سپس شهرستان‌های گناوه، بوشهر و جزیره خارگ را تحت تاثیر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها همراه با رعد و برق زیاد و وزش باد شدید است، بیان کرد: میزان بارندگی‌های امروز در گناوه ۶۰ میلیمتر، در دیلم ۳۰ میلیمتر و در خارگ ۲۵ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از تداوم این بارندگی‌ها تا ساعات آینده در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: تا بعد از ظهر این سامانه در استان فعال است و برای فردا بارندگی پیش‌بینی نمی‌شود.

وی همچنین از احتمال آبگرفتگی معابر در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: فردا در برخی نقاط احتمال پدیده مه وجود دارد و در ارتفاعات نیز تشکیل ابرهای محلی پیش‌بینی می‌شود.

تعطیلی مدارس استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از صبح امروز شاهد بارندگی‌های شدید در استان بوشهر بودیم که اغلب بارندگی‌ها مربوط به مناطق شمالی استان بود.

ناصر کرمی اضافه کرد: در شهرستان بوشهر همه مقاطع در مدارس روستایی در نوبت صبح تعطیل شد و در مناطق شهری نیز مدارس در مقطع ابتدایی تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان گناوه و بخش ریگ و جزیره خارگ نیز همه مقاطع نوبت صبح تعطیل شده است.

آبگرفتگی معابر در نقاط مختلف استان

هم اکنون از بسیاری از شهرهای استان بوشهر خبر می‌رسد که آبگرفتگی معابر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

در شهر گناوه و با توجه به بارندگی‌هایی که از بامداد امروز آغاز شده بود، در برخی از معابر آبگرفتگی شدید گزارش شده است و برق برخی از مناطق نیز قطع شده است.

در دیلم نیز بارندگی‌ها شدید گزارش شده است و آبگرفتگی معابر باعث شده تا تردد شهروندان به سختی انجام شود.

جزیره خارگ نیز شاهد بارندگی‌های شدیدی بوده است و به علت رعد و برق، تعدادی از مخازن ذخیره نفت خام در این جزیره دچار آتش‌سوزی شده که آتش‌نشان برای مهار آتش وارد عمل شدند.

هم‌اکنون نیز در شهر بوشهر و همچنین شهرستان دشتستان و تنگستان بارندگی با شدت زیادی در جریان است و آبگرفتگی معابر به عنوان یک پدیده همیشگی گزارش می‌شود.

حال انتظار می‌رود که با پایان بارندگی‌های امروز، اقدامات اساسی برای رفع این مشکل همیشگی در استان بوشهر یعنی آبگرفتگی معابر صورت گیرد تا در بارندگی‌های آینده شاهد تکرار این مشکلات نباشیم.

کد خبر 2953808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha